Avtocenter Špan je praznoval 30 letnico

2. 10. 2012
Deli

Špan d.o.o, avtocenter z največjo ponudbo storitev za avto, je v petek, 28. septembra praznoval 30 obletnico poslovanja.

Večernega dogodka se je udeležilo preko 2500 strank in poslovnih partnerjev. S slavnostnim govorom so prisotne nagovorili Ludvik Špan, direktor Špan d.o.o., mag. Samo Hribar Milič, predsednik GZS, g. Štefan Pavlinjek, direktor Obrtno podjetniške zbornice in Metod Ropret, župan občine Brezovica.

Ob jubileju smo nekaj vprašanj zastavili tudi Ludviku Španu, lastniku in "očetu" podjetja.

Kako v treh desetletjih iz preproste, utesnjene kovačije do enega največjih in najbolj širokopotezno zasnovanih avtomobilskih centrov v Sloveniji?

 Morda je posebnost to, da sem začel na novo. V majhnem, najetem prostoru. Tu kakšne velike filozofije ni bilo. Ali se po svojih najboljših močeh spoprijeti z delom, ponudbo, s sicer precej omejenimi možnostmi, ali pa se vdati. Brez vztrajnosti, delovnih navad in na koncu tudi trme ne bi šlo. Bila so obdobja, ko bi se lahko zavrtelo tudi drugače. Na slabo. Ko smo se razvijali in širili te dejavnosti, je bilo veliko administrativnih ovir ravno pri pridobivanju dovoljenj. Treba je verjeti vase, ob viziji kam priti pa so zakon tudi delovne navade. Tega nikoli dovolj ne poudarim. Srečna okoliščina je bil takratni dveletni pavšal, na začetku namreč nimaš veliko možnosti in denarja, kaj šele ljudi za knjigovodstvo. To, pavšal, je bila dobra rešitev, volk je bil sit in koza cela. Danes pridobivanje dovoljenj poteka hitreje in manj zapleteno. Res pa je, da naše podjetje zdaj napreduje plansko, kocke se laže zlagajo.

 Pa sodelavci?

 Izbira sodelavcev je seveda bistvena. V začetku sem bil zaposlen samo jaz, potem sva bila dva, trije. Vsi z delovnimi navadami. Ekipa se ni nikoli vprašala, kdaj bomo prosti. Nad nami je visel neviden napis: to mora biti narejeno. Stranke ne smemo izigrati. Kmalu smo imeli za dva meseca predplačanih naročil. Napake glede datuma ni smelo biti, tudi cene so bile strankam zagotovljene, kar ob inflaciji ni bilo vedno preprosto. Ni bila samo dnevna, ampak tudi dopoldanska in popoldanska inflacija. Če vsega tega nisi uskladil, si hitro ostal na suhem.

 Kako v teh časih, ki niso rožnati, ohraniti doseženo in celo napredovati? Kako ohraniti dobro ime in položaj blagovne znamke Špan, ki je že tudi družinsko podjetje?

 Če si na prvi liniji fronte in zelo poka, se je treba znati umakniti nazaj. A koliko? Mi smo kar razvejana firma z veliko strankami in pestro ponudbo, ki terja tudi razvoj in ne dovoli stopicanja na mestu. Poleg tega dajemo kruh okoli 100 zvestim sodelavcem, ki za svojo lojalnost in dobro delo pričakujejo spodobno plačilo. Tehnologijo in razvoj moramo spremljati, vlagati v novosti. Zastopamo nekaj vrhunskih nemških znamk, dolžni smo jim zagotoviti visoko kakovost. A tudi tam, na področjih, kjer so morda reči bolj ohlapne, kjer nismo dolžni voziti v sedmi hitrosti, se trudimo, da imamo vedno najnovejšo tehnologijo. Zakaj? Zato ker je z njo delo ne samo lažje, ampak tudi bolje, natančneje in hitreje opravljeno. Poleg tega ljudje vse kupujemo tudi z očmi. Stranka vidi, da imaš novo opremo, vidi, da jo s tem, ko greš s časom naprej, ceniš. Je pa meja. V teh časih se ni pametno širiti brezglavo, brez temeljitega premisleka. Blagovnih znamk nam ne manjka, ne izključujem pa možnosti, da bodo v prihodnosti nekateri koraki počasnejši. Za vsako ceno moramo zadržati razmerje med poslovanjem podjetja in likvidnostjo, med lastnim kapitalom, plačilno sposobnostjo ter odličnimi bonitetami, ki jih imamo, smo namreč med najuspešnejšimi podjetji te velikosti v Sloveniji. Imamo programe, uresničili jih bomo, a odpirali jih bomo z vso potrebno previdnostjo. V teh 30 letih smo s širitvijo kapacitet in vlaganjem prišli do skladiščno-servisnih prostorov, ki nam bodo še lep čas omogočali normalno delo in potrebno nadgrajevanje. Sem optimist, ali, kot rečemo v letalstvu, tudi kovit, vrij, se ne vrti v nedogled. Moraš ga začeti ravnati.

 Se lahko ozrete še bolj naprej? Kako vidite avtocenter Špan kot družinsko podjetje?

 Lahko rečemo, da je 30 let dela za eno generacijo najboljše obdobje. To je kot pri pnevmatiki, od nič do 30.000 kilometrov je ta prava, potem je še uporabna, vendar ne zmore prav vsega, kar bi od nje pričakovali, s tako pnevmatiko smo bliže zdrsu, kot bi nam bilo všeč. Kar pa ne pomeni, da ne bomo speljali. Podjetje Špan ima naslednike, od treh otrok dva že delata v firmi. Upam, da bomo v naslednjih 30 letih napredovali tako, kot smo doslej, ali celo bolje in hitreje. Ni razlogov, da ne bi bilo tako. Smo trdno, prilagodljivo, cenjeno podjetje, ki svojim strankam v najkrajšem času in na enem mestu ponuja vse za avto in okoli njega. Imamo dovolj prostora, znanja in zagnanosti, da bomo kos vsem zahtevam, spremembam, vsaki želji. Ponosen sem na naše zveste stranke in poslovne partnerje.