Bo Dars gradil tretji pas na najbolj obremenjenih odsekih naših avtocest? Vse kaže tako ...

1. 8. 2023 | Miha Rušnik
Deli

Nam bo tako uspelo rešiti nemogoče jutranje kolone, ko se mnogi odpravljajo na delo v prestolnico?

Dars na odsekih štajerske in primorske avtoceste, kjer najpogosteje prihaja do zastojev, načrtuje preureditev odstavnega pasu v vozni pas. Za ureditev odseka med Domžalami in Ljubljano so že zaprosili za okoljevarstveno dovoljenje, za del avtoceste med Vrhniko in Ljubljano pa bodo za isto dovoljenje zaprosili v avgustu.

Poudarjajo, da bi za vzpostavitev tretjega pasu morali izvesti ogromen obseg del:razširitev zdaj odstavnega pasu v polčetrti meter širok vozni pas in izgradnja odstavnih niš je le drobec celotnega projekta. To bi za sabo potegnilo še vse naslednje prilagoditve:

Preuredijo se sistem odvodnjavanja, cestna razsvetljava, elektro nizko in srednje napetostne napeljave, telekomunikacijske napeljave, kabelska kanalizacija, optično kabelsko omrežje, zaščita obstoječih prečkanj vodovoda, fekalne kanalizacije in plinovod. Nadgradi se spremenljiva prometno informacijska signalizacija, sistem klica v sili, vzpostavi sistem za nadzor in vodenje prometa. Prilagojena in dograjena bo aktivna protihrupna zaščita. Preuredi se prometna signalizacija in oprema s povečanjem stopnje jasnosti vodenja ter povečanjem stopnje prometne varnosti.

Kdaj?

Za izvedbo načrtovanega projekta zdaj najprej potrebujejo okoljevarstveno soglasje, ki ga izda ministrtvo za okolje, podnebje in energijo. Še letos namerava Dars začeti postopke pridobivanja dodatnih zemljišč, v prvi polovici naslednjega leta pa načrtujejo razpis za izvedbo gradbenih del. Stroji bi lahko začeli brneti najhitreje leta 2025, širitev obeh vpadnic v prestolnico pa bi zagotovo trajala več gradbenih sezon.

Umetna inteligenca: Dars bo reševanje prometnih zastojev naprtil Andreji, ki se sploh ne upira

 
DARS

Promet bi še vedno tekel

Vsa gradbena dela bi potekala pod prometom, na takšnih odsekih pa  zagotovijo, da je promet urejen po dveh začasnih (zoženih) pasovih v eno smer. To bi sicer za čas izvedbe del pomenilo še več gneče, vendar bo vredno potrpeti, če bo Darsu tako uspelo rešiti jutranje in popoldanske zastoje.

Kdaj se bomo po severni ljubljanski obvoznici lahko spet vozili neovirano? To pravijo na Darsu

DARS

Fotografije: Dars, STA

Preberite še: Predstavljamo vam edini pravi način zaščite avta pred točo! Ja, pa kaj še ... (VIDEO)

BONUS VIDEO: ŠKODA vs. VOLKSWAGEN: Kako različna sta si lahko dva 'sorodna' električna avtomobila?

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol