Avtomobili 2008: Pregled novosti

21. 1. 2008
Deli

Letos bo na svet privekalo ogromno pločevine. Nekateri novinci so že znani, ve se tudi, kdaj pridejo v Slovenijo, pri drugih pa smo malce ugibali, kdaj bi se lahko pojavili pri nas. Nekateri proizvajalci so pač še zelo skrivnosti in skrivajo svoje karte. Pred vami je seznam novosti letošnjega leta. Kak model bo predstavljen tudi prej, kakšen kasneje. Za boljši pregled prelistajte do sredine revije ? do koledarja novosti.

Alfa Romeo

Leto 2008 bo za Italijane pomembno, ker se bodo z novo najmanjšo Alfo, imenovano Furiosa, konec prvega polletja podali v boj s prodajalci Minijev. Duhovno naslednico Alfasuda naj bi prestavili že na marčevskem avtomobilskem salonu v Ženevi. Tehnično se bo opirala na Fiatovega Grande Punta in Abartha, kot motorizacijo (GTA) pa omenjajo celo 1, 8-litrski stroj z več kot 200 ‘konji’. Med omembe vrednimi osvežitvami v tem letu velja omeniti še rahle spremembe pri Alfi 147, Alfi 159 in GT-ju, bolj spremenjena pa naj bi bila Brera.

Aston Martin

To leto je lahko leto vseh (bogatih) ‘wanna be’ James Bondov, saj je Aston Martin začel prodajati DBS-a s 512-’konjskim’ 12-valjnikom, dirkaško obliko in športnim podvozjem.

Audi

Začnimo pri najmanjšem, to je A3. Ta bo (tudi Sportback) julija na naše ceste zapeljal prenovljen z motorji 1.4 TFSI, 2.0 TFSI, 2.0 TDI in 1.9 TDI. Še prej (marca) nas bo v tople pomladanske dni pospremil A3 Cabriolet (podrobneje predstavljen v prejšnji številki AM). Julija bo ‘brezstrešnik’ dobil tudi motorja 2.0 TDI in 1.6 MPI (s 75 kilovati bo ta najšibkejši v paleti). Novi A4 je Slovenijo dosegel že lani, februarja bodo pri slovenskem uvozniku v cenike vključili dodatne različice z 1, 8-litrskim TFSI-jem in 2.0 TDI (125 kW). Julija bo ponudba dopolnjena še z 2.0 TDI (88 kW) in 2.0 TFSI (132 kW). V Ženevi se bo pokazala tudi kombijevska različica novega A4, v Sloveniji pa bo Avantova prodaja stekla aprila, vendar ne takoj z vsemi motorji. A5 bo dobil 125-kilovatni TDI marca, avgusta pa še 2.0 TFSI s 155 kilovati. Letos bo prenovljena Šestica, tako limuzina kot tudi Avant in Allroad. Če že vneto čakate na prihod najzmogljivejše Šestice, vam izdamo, da bo marca na voljo RS6 Avant s 5.0 TFSI-jem (580 ‘konjev’), pet mesecev kasneje pa še enako motorizirana limuzina. TT (roadster in kupe) bo dobil dva nova motorja. Avgusta prihaja 2.0 TFSI z 270 ‘konji’ (TTS), novembra pa še 2.0 TDI (125 kW) in 1.8 TFSI (120 kW). Letošnja Audijeva velika novost bo na septembrskem avtomobilskem salonu v Parizu predstavljeni mehki terenec Q5. Tekmec novemu Mercedesu GLK bo imel pet sedežev, pogon Quattro in videz v Los Angelesu predstavljenega koncepta (vendarle s trdo streho! ). K nam bo zapeljal oktobra, naprodaj pa bo najprej s tremi motorji: 2.0 TFSI, 2.0 TDI in 3.0 TDI, ki bo z 240 ‘konji’ najzmogljivejša različica. Več kot še enkrat toliko moči (500 ‘konjev’) in navora za oranje pa bo pod motornim pokrovom Q7 s šestlitrskim V12 TDI-jem.

Bentley

Naj vas že takoj na začetku razveselimo z novico, da bodo začeli že prihodnji mesec (ročno) izdelovati Brooklandsa. A tu pride tudi slaba novica: vsi letos izdelani so že prodani. Sicer pa pohitite, 2, 6-tonski kupe (! ) s 6, 75-litrskim V8 bo izdelan v le 550 primerkih.

BMW

Bavarci bodo v letošnji modelni ofenzivi najprej začeli širiti družino M3. 420-‘konjski’ osemvaljnik bo najprej vgrajen v limuzinskega M3, še pred poletjem pa bo debitiral tudi v različici brez strehe. Takrat bo le še kombi serije 3 brez oznake M3. V drugi polovici leta bo BMW prenovil tudi ‘civilno’ Trojko (limuzino in Touring). Serija 1 je že lani dobila novega člana ? kabrioletsko različico, ki bo uradno predstavljena na letošnjih salonih, v slovenskih prodaj­nih salonih pa jo pričakujemo še pred poletjem. Enkica Cabrio ne sledi vzoru serije 3 Cabrio s trdo pomično streho, saj ima klasično platneno. Kot njen tekmec Audi A3 Cabriolet. Velika BMW-jeva novost bo športni terenski kupe X6. Zgrajen na osnovi X5, s štirimi sedeži in novim 4, 4-litrskim biturbom se bo predstavil v Detroitu, slovenski BMW-jevi trgovci pa ga bodo začeli ponujati maja. Brez dvoma bo šel X6, ki nekako ustvarja nov avtomobilski razred in z odličnim pogonom postaja celo najvodljivejši SUV na svetu, za med. Septembra bo v Parizu predstavljena še druga BMW-jeva novost, serija 7. Bavarci jo že težko pričakujejo, saj se na velikih trgih Mercedes-Benzov S kaže kot pretrd oreh.

Cadillac

Američani mislijo resno tudi na stari celini, kar dokazujejo z novim CTS-om, ki ni več povsem ameriški avtomobil; vzljubi ga lahko tudi Evropejec. Januarja bodo predstavili tudi CTS-a Coupe, kasneje, junija, pa bo sledil še Wagon. CTS-i bodo tako konec leta kar trije, pomembnež v Cadyjevi ponudbi bo tudi BLS (letos bodo predstavili še različico 4WD V6), ki ga ob novi nemški konkurenci čaka težko delo. V Escaladu bo debitiral hibridni pogon.

Chevrolet

Letošnje leto bo pri Chevroletu v znamenju dveh modelov. Prvi, v retro stilu oblikovani limuzinski kombi HHR bo v prodajne salone zapeljal že prihodnji mesec, maja pa mu bo sledila še trivratna različica novega Avea. Novega Lacettija, ki se bo morda preimenoval in ki bo nosil obliko, povzeto po konceptu Ultra, letos k nam še ne bo, videli pa naj bi ga že v Parizu.

Chrysler

Letos bodo pri Chryslerju stavili na velik limuzinski kombi Grand Voyager in kabrioletsko različico novega Sebringa.

Corvette

V Detroitu so predstavili novo ZR1 (več o njej v novicah).

Citroën

Tudi Francozi bodo imeli pestro leto. Po predstavitvah C5, C5 Break, novega Berlinga in Nema (osebni) bo marca kot prva novost h kupcem v Sloveniji zavil dostavniški mali Nemo. Mesec dni kasneje se bo trenutno še aktualni C5 umaknil novincu, junija pa bo družino nove generacije dopolnil še C5 Break. Junij bo kar pester tudi zaradi prihoda novega Berlinga in Nema (osebni). Morda bomo že v zadnji četrtini leta videli tudi novega C3.

Dodge

Dodge Journey bo od junija dalje s svojo prostornostjo in prilagodljivostjo notranjega prostora ter SUV-ovskim videzom poskušal prepričati tudi slovenske kupce. Predstavljen je bil že lani, pod motornim pokrovom pa bo imel bencinski 2.4 in turbodizelski 2.0 motor.

Ford

Po lanskem letu, ko se je Modri oval osredotočil na Mondea, je letos čas za malčke in SUV-e. Februarja bodo pri nas začeli prodajati prenovljenega Focusa, junija prihaja Ford Econetic Focus, v prvi polovici leta bo Mondeo dobil še nov motor ? 2, 2-litrski TDCi (157 ‘konjev’), enak agregat pa pričakujemo tudi v S-Maxu in Galaxyju. Kot prva večja Fordova novost letošnjega leta bo na slovenski trg jeseni zapeljala Kuga z dvolitrskim turbodizlom. Prav ste prebrali ? kot kaže, Fordovci mehkega terenca ne bodo preimenovali. Glavni novosti leta 2008, ki bosta k nam zapeljali šele v letu 2009, pa sta nova Fiesta (po vsej verjetnosti se bo preimenovala v Verve ? o njem smo podrobno pisali že v AM 25/2007) in mali Ka, ki si zasnovo deli s Fiatom 500, evropskim avtomobilom leta. Fiesto bodo pokazali v Ženevi, Kaja pa jeseni v Parizu.

Ferrari

Ferrarija 430 Scuderio so pri slovenskem uvozniku začeli dobavljati že lani, tako da se bo prava Ferrarijeva novost najverjetneje pokazala proti koncu leta. Novi 2+2-sedežni kupe, ki pa ne bo poimenovan Dino, bo imel spredaj vgrajen V8-motor in bo tekmec Aston Martinu DB9 in Bentleyjevem Continentalu.

Fiat

Še ta mesec, tako pravi uvoznik, naj bi težko pričakovanega malčka 500 dočakali tudi v Sloveniji. Kot povsem novi Fiat se v prvem mesecu letošnjega leta slovenski publiki predstavlja še limuzinska Linea. Marca in aprila se začne prodaja Brava z 1, 6-litrskim JTD turbodizlom s 105 in 120 ‘konji’, takrat pa prihaja tudi novi mali dostavni Fiorino. Novosti bodo še pri Ulyssu, Sediciju in Dobloju, ki ga bodo osvežili. Kakšnih večjih novosti Fiat letos ne bo imel. Septembra pride k nam tudi Grande Punto Abarth.

Honda

Življenjska doba aktualnega Accorda se izteka. To je v Frankfurtu potrdil tudi koncept kombija, iz katerega bo nastal Tourer. Novi Accord, katerega vohunske fotografije tudi objavljamo, bo predstavljen marca oziroma aprila, maja bo limuzina v Sloveniji, avgusta bo mednarodno predstavljen novi Jazz (ta se na Japonskem že prodaja), septembra k nam zavije še Accord Tourer, novembra pa novi Jazz. Pri Accordu pričakujemo izboljšan motor 2.4 i-VTEC, govori pa se tudi o zmogljivejši kupejevski različici s šeststopenjskim robotiziranim menjalnikom, Hondinim štirikolesnim pogonom in okoli 260 ‘konji’.

Hyundai

Od malega i10 do velikega Veracruza ? tako bi lahko na kratko opisali za Hyundai pestro leto 2008. Od prihodnjega meseca dalje se boste lahko vozili z novim kombijem i30 CW, na i10 bo treba počakati do marca, aprila in maja pa se bosta pri nas predstavila tudi prenovljena Sonata in nekoliko pozabljen (prenovljen) Matrix. Do novembra bo na slovenske ceste zapeljal ameriški orjak Veracruz, ki bo v evropski podobi (zaradi predpisov in drugačnih pričakovanj kupcev ga morajo predelati) nosil ime iX55. November bo v znamenju i20, ki bo zamenjal Getza. Potihoma upamo še na prihod modela Genesis Coupe (zadnji pogon, dvolitrski turbo), ki naj bi se imenoval i40 Coupe, morda pa k nam konec leta zavije tudi limuzina Genesis.

Jaguar

Britanci nimajo veliko novosti na leto, zato je prihod modela XF, naslednika S-Typa, še toliko bolj pričakovan. Predstavljen je bil že lani, od pomladi pa ga bodo loščili tudi v slovenskih salonih. Na trg prihaja tudi prenovljeni X-Type (2.2 dizel s samodejnim menjalnikom).

Kia

Ker je Pro_cee´d začel prihajati s tekočih trakov slovaške tovarne predčasno tudi v naše salone, je ta trivratni kompaktni model novost lanskega leta. Kiji tako za letos ne ostane veliko: le prenovljeni mali Picanto, za konec leta pa še osveženi Magentis. Septembra naj bi predstavili na osnovi Hyundaia i20 zasnovanega novinca, ki pa za zdaj še nima imena, zato smo ga poimenovali kar Model X. Šlo naj bi za nekakšnega malega križanca, oblika pa naj bi bila podobna konceptu Soul.

Lexus

Februarja bomo vozili novega japonskega ‘Emtrija’ IS-F s petlitrskim osemvaljnikom, več kot 400 ‘konji’ in s pospeškom, zaradi katerega je od nič do 100 km/h potrebnih le pet sekund. Ima pogon na zadnji kolesi, pri pretikanju je glavna zvezda osemstopenjski samodejni menjalnik, je športnega videza, njegova platišča pa so 19-palčna. Konec leta bo Lexus osvežil še ‘navadnega’ IS-a (prenovljeni IS in novi IS-F se bosta pri nas začela prodajati predvidoma v drugi polovici leta), takrat pa bo čas tudi za novega RX, ki se bo na sončni strani Alp začel prodajati predvidoma v letu 2009.

Lancia

Leto 2008 bo pomembno za Lancio, čeprav bo predstavila le en povsem nov model. Letos bodo obudili Lancio Delto, ki se bo oblikovno zgledovala po konceptu HPE. Zgrajena bo na osnovi Fiatovega Brava, oblikovno bo, kot se za pravo Lancio spodobi, povsem samosvoja, tehnika pa bo (tako kot bencinski motorji T-Jet) s Fiatovih polic. Mednarodno predstavitev nove Delte pričakujemo septembra na avtomobilskem salonu v Parizu, že za januar pa sta v Sloveniji napovedani dve Lancii: Ypsilon Momo Sport in s prenovo povečan limuzinski kombi Musa.

Land Rover

Letošnja novost bo posebna serija Defenderja, imenovana SVX, ki jo bodo lansirali na trg ob 60-letnici tega robustnega terenca.

Lotus

Letos bo predstavljen novi 2+2-sedežni kupe, imenovan Eagle, ki naj bi se prvič pojavil julija na londonskem avtomobilskem salonu. Narejen bo na osnovi Elisa, imel pa bo bencinski V6-motor z okoli 300 ‘konji’.

Maserati

Italijanski proizvajalec je lani navdušil z GT-jem, ki je za letos že razprodan, marca pa bodo predstavili močnejšo različico s 4, 7-litrskim motorjem. Na slovenskem trgu ga pri uvozniku pričakujejo septembra. Takrat bodo pokazali še prenovljenega Quattroporta, ki bo prav tako dobil različico 4.7.

Mazda

Glavnina novosti pri Mazdi bo letos v zvezi z novo Šestico. Ta je večja, oblikovno drugačna in tehnično izpopolnjena, čeprav ni težja. Edina prava novost pod motornim pokrovom je 2, 5-litrski bencinski motor, s katerim upokojujejo 2, 3-litrskega in zmore 170 ‘konjev’. Mazda6 se bo kot do sedaj prodajala v treh različicah. Japonci so prenovili tudi limuzinski kombi Mazdo6, ki ima lahko po novem tudi električno pomična drsna vrata, v Detroitu pa bo predstavljen še osveženi RX-8. Konec leta naj bi predstavili novo Trojko (za modelno leto 2009, Focusova platforma nove generacije, verjetno večja, tudi tu pa bo 2, 5-litrski motor zamenjal 2, 3-litrskega bencinskega ? na fotografijah objavljamo testno mulo nove Trojke) in tekom leta še trivratno različico Dvojke. Mazda2 bo letos dočakala tudi dizla.

Mercedes-Benz

V Detroitu bomo januarja videli konceptnega GLK-ja, ki za zveste bralce ne bi smel biti pretirana novost, saj smo v prejšnji številki že objavili fotografije povsem serijskega GLK-ja, ki bo sicer na ogled na septembrskem avtomobilskem salonu v Franciji. Januarja pričakujemo v naših krajih model E 300 Bluetec, februarja najzmogljivejši ‘vitamin’ C v preobleki C 63 AMG, marca bodo v Ženevi pokazali, kako lahko C 180 K in C 200 CDI porabita še manj goriva, zbombardirali nas bodo s prenovami SLK, SL (dobil bo CLS-ove prednje luči), CL (500 4matic) in CLS ter pokazali športni kupe C, ki se bo imenoval CLC, tehnično pa bo pravzaprav prenovljeni sedanji športni kupe. Junij bo čas za prenovo razredov A in B, oktober pa za osveženega ML-a.

Mini

Čeprav še niso uradno napovedali, da bodo letos predstavili model Mini Cabriolet, na katerega čakamo že nekaj časa, lahko na podlagi vohunskih fotografij vidimo, da je že pripravljen, in si zato drznemo napovedati njegovo predstavitev na avtomobilskem salonu v Ženevi. Avgusta se bo začel prodajati tudi Mini Cooper Works, Clubman pa je naprodaj že od lani.

Mitsubishi

Leto 2008 bo leto Lancerja. Januarja se bo k nam pripeljal Lancer Sports Sedan, septembra pa se mu bosta pridružila še Lancer Sportback in različica Ralliart, ki bo pomenila povezavo med civilnim Lancerjem in superhitrim Lancerjem Evo X. Zadnjega bo pri nas mogoče kupiti že julija. Poletje bo še kako vroče. Za dizelsko gnane Lancerje bo letos skrbel VW z dvolitrskim TDI-jem, bencinsko gnan motor pa je 1.8. Ralliart bo imel manj zmogljivi Evov motor (240 ‘konjev’), manj dirkaški videz in možnost dokupa menjalnika z dvema sklopkama.

Nissan

Glede novih Nissanov v letu 2008 bodo glavne novosti tri: novi pickup, s katerim bodo Japonci dopolnili ponudbo ob bolj civilno usmerjeni Navari, različica Qashqaia s sedmimi sedeži in novi Murano. Slednji bo na ogled marca v Ženevi, leta 2009 pa naj bi se bencinskemu V6 pridružil še turbodizel. Pickup k nam pride maja, preostala novinca pa oktobra. Glavna Nissanova zvezda letošnjega leta bo superšportni GT-R (3, 8-litrski V6 z dvema turbopuhaloma in 480 ‘konji’), ki je na Nordschleife prehitel celo Porscheja 911 Turbo.

Opel

Že v prejšnji številki Avto magazina smo podrobno pisali, da bo Opel poleti 2008 upokojil Vectro in jo zamenjal z Insignio, ki bo oblikovno razvojna različica koncepta GTC. Nova Insignia bo premiero doživela na londonskem salonu, v Sloveniji pa jo trgovci pričakujejo konec leta. Prva Oplova novost prihaja k nam že prihodnji mesec, pre­novljeni Zafiri pa bo v drugi četrtini leta sledila še nova Agila. Poleg teh novincev bo Opel predstavljal različice Ecoflex.

Peugeot

Francozi začenjajo leto s predstavitvijo novega Partnerja, ta mesec bodo začeli prodajati prenovljenega 807 (tudi s koncernskim 2, 2-litrskim HDi-jem, aprila pa še s samodej­nim šeststopenjskim menjalnikom), marca bodo v salone zapeljali dostavno različico Bipperja in izvedenko Outdoor Dvestosedmice, kombijevsko različico Tristoosmice, ki bo zelo podobna že predstavljenemu konceptu, pa lahko pričakujemo maja. Novi šeststopenjski ročni menjalnik bo od aprila dalje razveseljeval voznike 308. Istega meseca bo Tristoosmico mogoče naročiti tudi z BMW-jevim 1.6 THP 175-’konjskim’ agregatom, ki za zabavo skrbi tudi v 207 in Miniju. 308 SW bo s pomembno novostjo ? tremi enakovrednimi sedeži v drugi vrsti ? k nam zapeljal konec junija, skupaj z njim pa tudi Partner v dostavniški in potniški različici. Zadnje Peugeotovo dejanje sezone 2008 bo že avgusta, ko bomo lahko vozili prenovljene Štiristosedmice.

Porsche

Porschejevo leto 2008 bo v znamenju prenov. Zanimivo bo predvsem jesensko preurejanje Devetstoenajstice, ki naj bi v zmogljivi različici dosegla 500 ‘konjev’, preizkušali pa so jo že tudi na slovitem Nürburgringu. Že ta mesec pelje v slovenske prodajne salone Cayenne GTS, aprila pa boste lahko po uradni poti pri nas kupili tudi 911 GT2 s slovenskim izpušnim sistemom.

Rolls-Royce

Pričakujte kupejevsko različico Phantoma, ki jo bodo začeli izdelovati poleti, prve dobave pa bodo stekle kmalu zatem. 6, 75-litrski V12, 453 ‘konjev’ in cena, ki je rajši ne napišemo.

Renault

Francozi bodo letos med najbolj zaposlenimi avtomobilskimi tovarnami. Vsaj kar se novosti tiče. Že januarja bodo pokazali najbolj nabrušeno različico Twinga, imenovano Renault Sport (o njej berite v Novicah in si oglejte vohunske fotografije), ki jo bo mogoče prvič potipati marca na ženevskem avtomobilskem salonu, kjer bo Renault razstavil tudi svojega prvega modernega SUV-a, po konceptu imenovanega Koleos. Tehnika bo Nissanova (X-Trail), mehki terenec pa bo precej podoben Samsungu QM5, ki je bil v Aziji že predstavljen. Tudi Laguna GT bo stala v Ženevi, pravi Renaultovi novosti leta pa prideta septembra. Pod sojem žarometov domačega razstavnega prostora pariškega salona se bosta kazala Megane tretje generacije (brez za trenutno generacijo značilnega ‘ritastega’ zadka, ki se ni prijel, kot so si pri Renaultu predstavljali) in vznemirljiva Laguna Coupe. V Ženevi bo debitirala še Dacia Sandero, poceni kombilimuzina, namenjena tistim, ki ne marajo Loganovega limuzinskega zadka. K nam Sandero pride septembra, kupejevska Laguna in nabrušeni Twingo oktobra, konec leta pa tudi novi Megane. V prvi polovici leta nas bodo Renaultovi trgovci zasuli s Cliom Grandtour (kako se vozi, lahko preberete v tej številki), prenovljenim Modusom in Grand Modusom (tudi o njiju podrobno pišemo v tej številki), Kangoojem, Laguno Grandtour, Koleosom in novima Kangoojema.

Saab

Švedi bodo letos pokazali konceptnega 9-4X, iz katerega bo prihodnje leto izšel tekmec BMW-ja X5 s petimi in sedmimi sedeži. Zvezda leta 2008 bo Saab Aero-X, septembra pa bo v Parizu (ali že v Ženevi? ) predstavljena terenska različica kombija 9-3X v stilu Volva XC70.

Seat

Letos nas čaka povsem nova Ibiza (več o njej si preberite v Novicah, kjer razkrivamo tudi že motorje in mere tega novega Seata). Petvratna bo k nam zavila junija, maja jo pričakujemo na avtomobilskem salonu v domačem Madridu, trivratna pa bo v Sloveniji na voljo oktobra. Limuzinski Bolero, druga pomembna Seatova novost, se bo pred­stavil novembra 2008 ? z njim bodo Španci poskusili ‘Toleda’ obrniti na prava pota. Seatovi Leon, Altea in Altea XL bodo letos dobili še 1, 8-litrski TSI z DSG-jem.

Smart

Smart nima veliko novosti, odkar prodajajo le še Fortwoja. V nekaterih evropskih državah bodo prodajali mikrohibrida in športnega, 98-’konjskega’ Brabusa, ki ima bolj športno podvozje, nabrušen videz in pospešek pod desetimi sekundami.

Subaru

Japonci bodo to leto preživeli v znamenju dizelskega bokserja in prodaje najzmogljivejših različic nove Impreze. Januarja se bo začela prodaja prenovljene Tribece z novim obrazom in 3, 6-litrskim motorjem. Marec bo mesec ljubiteljev Impreze WRX STi s 300 ‘konji’, štirikolesnim pogonom in 4, 9-sekundnim pospeškom od nič do 100 km/h, aprila pa v Evropo zaide novi Forester. Ob približno istem času bosta Legacy in Outback dobila dvolitrski dizel, s katerim bosta kasneje opremljena tudi Impreza (september) in Forester (oktobra).

Suzuki

Že v januarju pričakujemo pri slovenskih trgovcih s Suzukiji limuzinskega SX4, maja pa se obeta prihod Splasha, tesnega sorodnika z Oplovo Agilo in naslednika Wagona R. Splash je zasnovan na Swiftovi platformi, v primerjavi s predhodnikom pa je oblikovno precej bolj všečen. V Evropo konec leta prihaja še naslednik Alta,

ki ga bo gnal litrski trivaljnik, izdelovali pa ga bodo v Indiji.

Škoda

Za češko tovarno je največja novost leta 2008 novi Superb. Večji, prostornejši in modernejši. Tudi s sodobnima 2.0 TDI-jema z vbrizgom po skupnem vodu (103 in 125 kilovatov) in 1.4 TSI-jem z 92 kilovati. Tudi 1, 8-litrski TSI s 118 kilovati bo poganjal novega Superba (na ogled bo marca v Ženevi, nakup pa bo možen od septembra). Vrh motorne ponudbe bo 3.6 V6 s 191 kilovati, v salon pa boste šli lahko tudi po Superba s starodobnim 1, 9 TDI-jem s 77 kilovati. Škoda bo marca ponudila DSG za Octavio RS (jeseni bo ta avtomobil tudi prenovila), v paleto motorjev pa bodo januarja vključili še 1, 8-litrski TSI. Pomembna novinka se bo začela prodajati prihodnji mesec, ko se bo Fabia Combi spopadla s kupci Peugeota 207 SW in Renaulta Clia Grandtour.

Toyota

Veliki svetovni avtomobilski proizvajalec bo večino novosti predstavil konec leta, ko bodo pokazali novega Avensisa (pri nas bo naprodaj šele v letu 2009), Corollo Verso (pri nas je prodaja predvidena za 2009) in serijsko izpeljanko koncepta IQ. Mala mestna Toyota ne bo poceni, saj ne gre za avtomobil, ki bi meril na plitke žepe, ampak na ljudi, ki tudi od malčka pričakujejo tehnično naprednost in inovativnost ter bi ga lahko ‘izkoristili’ tudi kot dokaz življenjskega sloga. Kaže se s tremi ‘odraslimi’ sedeži in enim za otroka, pod njenim motornim pokrovom pa pričakujemo Yamahin agregat kompaktnih mer. V drugi polovici leta bodo pri Toyoti rahlo prenovili Hiluxa, Yarisa in RAV4, na slovenskem trgu pa se bo prihodnji mesec kot prvi Toyotin novi model predstavil novi Land Cruiser V8 (Vozili smo AM25/2007). Pri nas se bo najbolj prodajal z osemvaljnim turbodizlom z 286 ‘konji’ in s kar 650 Nm navora.

Volkswagen

V zadnjem Avto magazinu prejšnjega leta ste lahko prebrali veliki test Volkswagnovega Tiguana, ki so ga začeli prodajati in dobavljati prvim strankam šele januarja. Maja bo Volkswagnov kompaktni SUV dobil nove motorje: 2.0 CR TDI (125 kilovatov), 2.0 TSI (125 kilovatov in 147 kilovatov). Različica s pred­njim pogonom in 1, 4-litrskim TSI-jem s 150 ‘konji’ bo na voljo v drugi polovici leta. Golf Variant bo konec tega meseca dobil tudi štirikolesni pogon. Prvi VW-jev limuzinski kombi BlueMotion bo Touran (marca), junija bo na voljo tudi novi 2.0 CR TDI v Passatu, poslastica za voznike hitrih Passatov pa prihaja februarja v paketu R36 (3, 6-litrski V6 FSI z 220 kilovati, 300 ‘konji’, DSG-jem in štirikolesnim pogonom). Januarja bo Volkswagen v Detroitu predstavil kupejevsko različico Passata, ki je od limuzine daljša za okoli 30 milimetrov. Pri nas bo Passat Coupe na voljo julija 2008, dva meseca kasneje pa bodo pokazali šesto generacijo Golfa. Za VW zelo pomemben avtomobil bo slovenske kupce razveseljeval šele od januarja 2009. Tretja velika VW-jeva letošnja novost bo novi Scirocco. Podlago zanj je priskrbel koncept IROC, VW bo s svojih bogatih polic zanj izbral najboljšo tehniko, prvi Slovenci pa se boste lahko z njim vozili novembra. Predstavitev pričakujemo v Ženevi. Volkswagnova velika tehnična novost leta bo uvedba sedemstopenjskega menjalnika DSG. Sprva za 77-kilovatni TDI in 90 kilovatni TSI.

Volvo

Švedi nimajo ravno široke ponudbe, zato nas bodo letos presenetili le z eno zelo veliko novostjo. XC90 bo z jesenjo dobil manjšega brata XC60, ki se že kar nekaj časa predstavlja v konceptni preobleki. V Slovenijo naj bi XC60 zapeljal proti koncu leta, prej, v drugem četrtletju pa bomo končno dočakali nov kombi V70, ki smo ga vozili že pred meseci, testirali pa smo tudi njegovo terensko različico XC70.

Mitja Reven

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja