Zabavna elektronika, telefoni... Kateri japonski tehnološki velikan vstopa v svet avtomobilizma?

7. 1. 2022 | Janoš Pečnik
Deli

Kaj kmalu boste lahko igralno konzolo in avtomobil kupili od istega proizvajalca.

Električna mobilnost odpira vrata v svet avtomobilizma podjetjem, ki se ukvarjajo z zabavno in informacijsko tehnologijo ter spletnimi storitvami. Kar nekaj let smo spremljali Googlova testna samovozeča vozila, pa potem pričakovali Applov avtomobil. A najkonkretnejši so zaenkrat pri japonskem Sonyju, njihov projekt VISION-S pa prehaja v naslednjo fazo. In tudi dejstvo, da so novosti predstavili na sejmu CES, priča o tem, da čez lužo digitalizirane avtomobile na električni pogon vedno bolj dojemajo kot zabavno elektroniko.

S projektom VISION-S želi Sony prispevati k razvoju mobilnosti. Naznanili so novo podjetje Sony Mobility, ki bo zaživelo spomladi, pokazali pa dva delujoča prototipa - limuzino (VISION-S 01) in sedemsedežni SUV (VISION-S 02). Limuzina je pravzaprav že znana, na evropskih cestah pa jo testirajo že od decembra 2020.

Veliko o digitalni tehnologiji, manj o voznih lastnostih

Ob predstavitvi SUV-ja so pri Sonyju govorili predvsem o varnosti, prilagodljivosti in povezljivosti. Avto ima med drugim LiDAR in CMOS senzorje za delovanje asistenčnih sistemov, ki naj bi ponujali 2+ raven avtonomnosti. Pa potem senzorje v kabini za prepoznavanje in spremljanje voznika, medtem ko se z uporabniškim vmesnikom upravlja s pomočjo glasovnih ukazov ter intuitivnih kretenj. Avtomobil bo povezan s 5G povezavo in ga bo mogoče posodabljati in upravljati na daljavo.

Omenjajo tudi bogato zabavno izkušnjo, kjer je Sony seveda doma. Od resničnostnega audio doživetja, integrirane storitve Bravia Core, do možnosti igranja iger - preko brezžične povezave s konzolo PlayStation doma ali prek storitve v oblaku.

Zaenkrat še ni znane časovnice in načina prihoda avtomobilov na trg, a očitno se bo to zgodilo kmalu, Sony pa ima pri tem resne načrte. Zelo verjetno je, da bodo karoserije Sonyjevih avtomobilov nastajale v Hočah. Znano je namreč, da pri razvoju sodeluje graško podjetje Magna Steyr, ki naj bi jih nato tudi izdelovalo.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj