Vas je premamil oglas avtomobila z atraktivno ceno - premislite dvakrat! Preverili smo, kaj je na tem in kako realne so cene ...

18. 2. 2024
Deli

V avtomobilskih oglasih je žal in mnogokrat oglaševana tudi mamljiva cena, ki je (mnogokrat) namenjena zgolj temu, da ...

V uredništvu se je na nas obrnil bralec, ki ga motijo zavajajoče navedbe cen novih avtomobilov v oglasih avtomobilskih ponudnikov.

Po njegovih izkušnjah naj bi bile oglaševane cene avtomobilov (npr. "model X že za 19.999 evrov") in cene ob dejanskem obisku avtosalona precej različne, s tem, da so v salonu kakopak - višje, saj najcenejšega modela ni ali še ni, pa tudi opremski paket je lahko drugačen. Prodajalci v oglaševano ceno večkrat vključijo tudi popuste s financiranjem, ki pa ni vedno smisleno. Kdo torej nadzoruje tovrstne navedbe – po kakšnem ključu lahko avtomobilski ponudniki oglašujejo ceno, ki ni realna? 

Bobo/Bor Slana/Fiat/posnetek zaslona/fotomontaža

Cena v oglasih za privabljanje kupcev

Z vprašanji smo se obrnili na Zveze potrošnikov Slovenije, kjer so nam dejali, da so že leta 2021 podrobneje preverjali, kaj in za koliko nam prodajajo v avtomobilskih salonih (sploh akcijske cene, ki naj bi veljale za nakup na lizing oziroma za financiranje), saj so že takrat prišli do ugotovitve, da avtomobilov brez popustov skorajda ne oglašujejo več.

In njihova ugotovitev? Preračun najpogosteje pokaže, da so dodatni stroški, ki jih prinese financiranje, tako visoki, da se popust hitro "stopi".

"Ugotovili smo, da je oglaševana cena pogosto vezana na avtomobil z najbolj osnovno opremo, mesečni obroki financiranja pa izračunani na podlagi (naj)daljše dobe odplačila," pravijo.

Svetujejo, da pri obisku salona zatorej povprašete vse, kar bi vas utegnilo zanimatii, saj je ključno, da dobro razumete vse postavke in se ne ozirate na oglaševane zneske.

Fiat/posnetek zaslona

Bistven je cenik, a je na to ceno mogoče dobiti popust

Cena v oglasu je torej pogosto pretirano nizka, vendar pa ravno nasprotno velja za ceno v uradnem ceniku, ki mora biti javno objavljen. Te cene so že bližje temu, kolikor boste za avto dejansko plačali, a so še vedno predvsem informativne.

"Mi smo si ga najprej ogledali na spletu, uporabili konfigurator in nato izračun za nam prilagojen avtomobil izročili prodajalcu v avtomobilskem salonu. Naša prva ugotovitev je potrditev dejstva, da je cena, objavljena na spletu in v konfiguratorju, zgolj informativna, z izjemo Suzukija so nam jo namreč povsod znižali," sporočajo pri Zvezi potrošnikov Slovenije, kjer so nam za lažjo predstavo poslali tudi tabelo s cenami. Popust ne bi veljal zgolj za lizing, ampak tudi v primeru, če bi želeli avtomobil kupiti z gotovino.

Zveza potrošnikov Slovenije

Lizing prinaša dodatne stroške, zato pazljivo

"V treh salonih (BMW WallisMotor Ljubljana, Suzuki Avto Aktiv Trzin in Toyota Center Ljubljana) je bila gotovinska cena končna, dodatnih popustov za financiranje nam niso ponudili. V tem primeru je odločitev jasna: lizing prinaša dodatne stroške in je smiseln le, če nimate dovolj gotovine," dodajajo.

Porfimedia

Vsi drugi prodajalci so ponudili večji popust, če bi se odločili za nakup na lizing. A tudi med njimi so razlike, ki so dobro razvidne iz preglednice, kjer so ponudbe poenotili s 30-odstotnim pologom in petletno dobo odplačevanja.

Če torej sklenemo, je cena iz oglasa mnogokrat namenjena privabljanju ljudi v salone, za boljšo predstavo pa je smiselno poiskati uradni cenik. Vendar pa je na ceno, navedeno v ceniku, mogoče skoraj vedno dobiti še nekaj popusta. Nakup avtombila naj ne bi bil impuzno dejanje, ampak si je treba vzeti čas in preveriti vse možnosti, vsekakor pa se dobro oborožiti s podatki in potem pogovoriti s prodajalcem. 

Preberite še

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol