Azijska pomoč Renaultu

Med zadnjimi se bo v razred kompaktnih SUV-ov zapeljal Renault. Novi Koleos, nanj so Francozi nakazali že s konceptom, je nastajal v Evropi in Aziji.

4. 3. 2008

Njegovo obliko so ustvarili v Renaultovem Technocentru v bližini Pariza, štirikolesni pogon je prispeval Nissan (X-Trail), izdelovali pa ga bodo v korejskem Busanu, kjer s tekočih trakov že prihaja Koleosov tesen sorodnik, pred nekaj meseci predstavljeni Samsung QM5.

Prvi Renaultov križanec 4 x 4 (naprodaj bo tudi v različicah s pogonom na prednji kolesi) z dvodelnimi vrati 450-litrskega prtljažnika za lažje natovarjanje in s preklopno drugo sedežno klopjo, ki se preklopi s pritiskom na gumb, bo kupce razvajal tudi s prilagodljivostjo in praktičnostjo. Dobro bo opremljen, Renault napoveduje tudi dobro vodljivost in uravnoteženost karoserije, katere podvozje je spredaj vzmeteno z MacPhersonovimi vzmetnimi nogami, zadaj pa je večvodilna prema, ki so jo pobrali z Nissanovega X-Traila.

Za razporeditev pogona skrbi elektronika, ki na zadnji kolesi samodejno prenese do 50 odstotkov navora, ko se pokaže potreba, Koleos pa bo premogel tudi elektronska pomočnika za varnejše spuste in vožnjo v klanec. Motorna izbira bo sestavljena iz dvolitrskih dCi-jev (150 ali 173 ‘konjev’), poznanih iz Megana, Lagune, Espacea, X-Traila, in Qashqaia.

Močnejši motor ima 360, šibkejši pa 320 Nm navora, poleg serijskega šeststopenjskega menjalnika pa bo partner šibkejšega lahko tudi enakostopenjski samodejni. Pri dCi 150 bo mogoče izbrati med različicama 4 x 2 in 4 x 4, pri močnejšem turbodizlu pa bo edini pogon štirikolesni. Na nekaterih trgih bo edini Koleosov bencinski motor 2, 5-litrski 172-’konjski’, in sicer v različicah 4 x 2 in 4 x 4 ter s šeststopenjskim ročnim ali CVT-menjalnikom.

Renault Koleos

Dolžina: 4, 52 m

Širina: 1, 85 m

Oddaljenost od tal: 118 mm

Vstopni kot: 27 stopinj

Izstopni kot: 31 stopinj

Tekmeci:

Toyota RAV4

VW Tiguan

Opel Antara

Mitsubishi Outlander