Baterije za električne avtomobile tudi iz Evrope

31. 5. 2023 | Gregor Žvab
Deli
Baterije za električne avtomobile tudi iz Evrope (foto: GM)
GM

Je EU s tem napovedala konkretno "vojno" Kitajski?

V Franciji so danes odprli prvo tovarno baterij za električna vozila in s tem naredili velik korak v prizadevanjih za vzpostavitev sektorja, v katerem prevladuje Kitajska, poroča francoska tiskovna agencija AFP. Tovarna v Billy-Berclau je prva v nizu tovarn, ki naj bi jih v naslednjih treh letih odprli v t. i. Dolini baterij.

Tovarna v dolžino meri šest nogometnih igrišč. Proizvodnja naj bi stekla letos poleti.

Od sedmih milijard evrov, vloženih v ta projekt, je bilo 1,2 milijarde evrov javnih sredstev.

Baterije predstavljajo od 30 do 40 odstotkov celotne vrednosti električnega avtomobila.

Baterije predstavljajo od 30 do 40 odstotkov celotne vrednosti električnega avtomobila.

Bmw

Tovarna je v lasti podjetja Automotive Cells Company, partnerstva med francoskim energetskim velikanom TotalEnergies, nemškim Mercedes-Benzom in ameriško-evropskim avtomobilskim proizvajalcem Stellantisom.

Francoski minister za gospodarstvo Bruno Le Maire je na otvoritveni slovesnosti tovarno primerjal z ustanovitvijo proizvajalca letal Airbus, ki je Evropo spremenil v velesilo na področju proizvodnje letal.

"Evropska unija mora napenjati mišice" na področju industrije, saj Kitajska ne bo popuščala, je dejal.

Nemški minister za promet Volker Wissing je dejal, da bo ta obrat, skupaj s še dvema tovarnama podjetja Automotive Cells Company, ki naj bi ju odprli v Nemčiji in Italiji, zagotovil, da bo "Evropa ostala v ospredju svetovnega napredka".

Dogodka so se udeležili tudi vodje podjetij Mercedes, Stellantis in TotalEnergies.

Evropa si prizadeva povečati proizvodnjo baterij in električnih vozil, saj je EU določila rok za postopno ukinitev prodaje novih avtomobilov na fosilna goriva do leta 2035. Danes odprta tovarna je prva od štirih, ki naj bi jih odprli v razvijajoči se Dolini baterij v francoski regiji Hauts-de-France.

Francoska vlada si je zastavila cilj, da bo do leta 2030 proizvedla dva milijona električnih vozil na leto. Tovarna naj bi do takrat letno proizvedla za 500.000 vozil baterij.

V Dolini baterij naj bi v prihodnjih letih delo dobilo več kot 20.000 ljudi. Kljub temu pa francoske sindikate skrbi vpliv industrije električnih vozil na delovna mesta.

Preberite še: Voznik Amija je v ta ovinek pripeljal hitreje kot vozniki F1 in ... (VIDEO)

Precej baterij pa potrebuje tudi eden najbolj zaželjenih avtomobilov v tem trenutku:

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja