Bentley Mulsanne - eden najdražjih serijskih avtov

13. 9. 2010
Deli

Oblikovno navduši, tehnično briljira, njegovo udobje čutilom spodnaša tla pod nogami. Novi Bentleyjev zastavonoša je dokaz, da tudi na vrhuncu kapitalizma še obstajajo avtomobilske stvaritve, pri katerih se zdi, da ni nihče gledal na stroške.

Z 220 tisoč funti, kolikor stane na Otoku, kjer ga v tovarnici v Crewu rojevajo pridne ženske in moške roke, je Bentleyjev mulsanne eden najdražjih serijskih avtomobilov na planetu.

Ob bok mu lahko postavimo le še kakega rolls-roycea, potem pa tekmecev, ki so sposobni navduševati podobne potencialne kupce, preprosto zmanjka. Če smo natančni, mulsanne po ceni in drugem sodi med dva rolls-roycea, phantoma in ghosta. Admiralska ladja za svojo 5, 6-metrsko podobo in maso kar dveh ton in pol skriva nadšportne sposobnosti.

Od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v vsega 5, 3 sekunde, končno hitrost lahko legalno preizkusite le na kakšnem letališču. Še dobro, da ima večino karoserije sestavljene iz aluminija, sicer bi njegova teža brez težav presegla tri tone.

Koliko pije? Veliko, a koga to briga? Pomembneje je, da bo kupec – proizvodnja namreč steče v drugi polovici tega leta – lahko izbiral med kar 114 barvami zunanjosti, 21 barvami preprog, devetimi furnirji lesa in 24 vrstami usnja, strojenega po desetletja stari praksi, ki zagotavlja, da ne izgubi svojega vonja.

Skladno s sliko gre tudi zvok: NAIM-ov avdiosistem koncertira s pregreš­nim, kar 20-kanalnim zvokom in 2200 vati moči. Greh je sistem povezati z ipodom ali MP3-predvajalnikom, a v mulsannu stečeta tudi ti dve povezavi, tako kot internet prek sistema MMI in njegove podpore tret­ji generaciji mobilne telefonije. Bluetooth? Želite, milord, še kaj?

Vsa ta izbira, ki je do mulsanna še ni ponujal noben bentley, je kriva, da za izdelavo vsakega potrebujejo devet tednov oziroma 400 ur dela. Samo za izdelavo karoserije v Bentleyju porabijo 125 ur dela v povsem novi 7500 kvadrat­nih metrov veliki sestavljalnici, v kateri nekaj gibov opravijo tudi roboti. A tem ne zaupajo spočetje čudovitih 'brezšivnih' linij izliva strehe v D-stebrička, v stranici in na zadnja koloteka.

Tehnični podatki:

motor (zasnova): 8-valjni, turbo

gibna prostornina (cm3): 6750

največja moč: 377 (512) pri 4200 (kW/KM pri 1/min)

največji navor (Nm pri 1/min): 1020 pri 1750

menjalnik, pogon: samodejni (8), zadaj

platišča: 9 x 20

gume: 265/45 ZR 20

teža (kg): 2585

največja hitrost (km/h): 296

pospešek 0–100 km/h (s): 5, 3

cena: od 220 tisoč funtov

Celoten članek si lahko preberete na spletni strani Playboya Bentley mulsanne: Božanje.