Če bo "zloglasno" leto 2035 obveljalo, bi to lahko imelo nepopravljive posledice na proizvodnjo verigo avtomobilske industrije.
Izvršni direktor BMW-ja Oliver Zipse je v intervjuju za Politico opozoril, da je načrtovana prepoved motorjev z notranjim zgorevanjem v Evropski uniji po letu 2035 "velika napaka". Po njegovem mnenju bi morala EU pri merjenju izpustov upoštevati celotno življenjsko verigo vozil, od proizvodnje baterij do pridobivanja goriv.
Zipse je izpostavil, da postavljanje trdih datumov za prehod spregleda dejanske emisije, ki nastajajo zunaj same vožnje vozila. Po njegovih besedah bi morali regulatorji omogočiti uporabo podnebju prijaznih goriv tudi po letu 2035 in pri tem jasno določiti odgovornost proizvajalcev goriv. "Absurdnost trenutnih pravil je v tem, da naftne družbe, kot sta Shell in BP, nimajo nikakršnih ciljev," je poudaril.
Kritika trenutnih pravil
BMW-jev prvi mož opozarja, da s sedanjimi regulativami Evropska unija obremenjuje zgolj avtomobilsko industrijo, medtem ko drugi ključni akterji ostajajo brez odgovornosti. "S tem si ne delamo nobene usluge," je dodal in poudaril, da bi moral prehod na trajnostno mobilnost vključevati celoten energetski sektor.
Kljub številnim izzivom, kot so uvozne tarife, šibkejše povpraševanje in kitajska konkurenca, Zipse ocenjuje, da bo BMW leto 2025 zaključil s prodajo več kot 2,5 milijona vozil. Že do avgusta so presegli lanske številke, rast pa je posebej izrazita na evropskem trgu.
Novi električni modeli na IAA
Zipse je izjave podal tik pred avtomobilskim salonu IAA v Münchnu, kjer bo BMW na ogled prvi model nove generacije električnih vozil, ki so ga javnosti prvič predstavili včeraj. Gre za začetek nove poglavje znamke, ki bo kljub ostri kritiki evropskih regulacij elektrifikacijo še naprej uvrščala v središče svoje strategije.