BMW: 'i' za elektriko

BMW bo na avtomobilskem salonu v Frankfurtu predstavil študiji BMW i3 in i8 – 'i' napoveduje novo blagovno znamko premium električnih in hibridnih avtomobilov za sodobno mobilnost, prijazno do okolja.

30. 8. 2011

BMW i3, ki smo ga že spoznali kot Megacity Vehicle, je študija premium mestnega avtomobila, ki ji arhitektura LifeDrive omogoča varnost, prostornost za štiri potnike in njihovo prtljago, preglednost in dinamiko. Vrtenje 125-kilovatnega elektromotorja z navorom 250 Nm, ki omogoča pospeške v osmih sekundah do 100 km/h, se prenaša na zadnji kolesi.

Doseg z baterijami, ki naj bi jih pozneje dopolnil še podaljševalnik dosega, naj bi znašal do 160 kilometrov, ob tem pa naj ne bi bilo okrnjeno multimedijsko okolje z mobilno in spletno povezljivostjo. BMW i8 je študija športnega avtomobila s sedežno razporeditvijo 2+2. Za pogon skrbi vtični hibridni pogonski sklop, v katerem sta združena elektromotor iz i3 na prednji in 1,5-litrski turbopolnjeni trivaljnik z največjo močjo 164 kW in navorom 300 Nm na zadnji premi.

Tako motorizirani i8 naj bi v manj kot petih sekundah dosegel hitrost 100 km/h, ob tem pa naj bi porabil manj kot tri litre bencina na 100 kilometrov, kar gre tudi na račun zelo aerodinamične karoserije. Zgolj z elektriko iz litij-ionskih baterij menda lahko prevozi 35 kilometrov, tako imenovani energetski tunel pa mu omogoča kombinacijo delovanja na elektromotor, bencinski motor ali oba hkrati. K dobrim voznim lastnostim naj bi pripomogla tudi razporeditev teže 50 : 50 med prednjo in zadnjo premo in zelo nizko težišče.