BMW je t.i. "Neue klasse" (novi razred) napovedoval zelo dolgo časa, zdaj pa je postal realnost. Danes so namreč predstavili prvega predstavnika nove platforme, novi BMW iX3.
BMW je uradno predstavil prvi serijski model svoje nove platforme Neue Klasse. Gre za povsem električni BMW iX3, športni terenec (pri BMW-ju “SAV”), ki z novo zasnovo, šesto generacijo pogonske tehnologije eDrive in napredno elektroniko odpira naslednje poglavje znamke. Proizvodnja se začne jeseni 2025 v novi tovarni v Debrecenu (Madžarska), evropski prihod na trg pa je napovedan za pomlad 2026 (ZDA in Kitajska poleti 2026).
Nova oblikovalska govorica in praktičnost
Novi iX3 je dolg 4.782 milimetra, širok 1.895 in visok 1.635 milimetrov. Zadržuje prepoznavne proporce modelov X, obenem pa uvaja novo oblikovalsko govorico BMW-ja: pokončna maska “ledvički” v slogu zgodovinske Neue Klasse, zelo čiste površine in aerodinamično izpopolnjen rep. Koeficient zračnega upora znaša 0,24, kar je za to kategorijo zelo nizek podatek. Praktičnost ostaja v ospredju: prtljažnik meri 520 do 1.750 litrov, pod sprednjim pokrovom je dodatnih 58 litrov, največja dovoljena masa prikolice pa znaša 2.000 kilogramov.
Šesta generacija eDrive: moč, doseg in učinkovitost
Srce nove tehnike je šesta generacija BMW eDrive. Različica iX3 50 xDrive uporablja dva elektromotorja s sistemsko močjo tristo petinštirideset kilovatov (469 KM) in navorom 645 Nm. Pospešek 0–100 km/h v 4,9 s in najvišja hitrost 210 km/h potrjujeta, da iX3 ostaja vozniško usmerjen BMW. Novi akumulatorski sklop s cilindričnimi celicami ima uporabno kapaciteto 108,7 kWh, kar omogoča domet do 805 km (po WLTP).
Polnjenje z močjo do 400 kW
Polnjenje je eden ključnih adutov. Zaradi 800-voltne arhitekture iX3 sprejme do 400 kW na enosmernih (DC) polnilnicah: v desetih minutah naj bi bilo mogoče dodati do 372 kilometrov dosega, od 10 do 80 odstotkov pa se napolni v 21 minutah. Na izmeničnem toku (AC) polni z 11 kW, opcijsko z 22 kW. BMW uvaja tudi dvosmerno polnjenje (V2L, V2H, V2G), kar pomeni, da lahko vozilo služi kot vir elektrike za dom, omrežje ali zunanje naprave.
Digitalna kabina z novim Panoramic iDrive
Notranjost poudarja novo digitalno izkušnjo: BMW Panoramic iDrive in nov operacijski sistem X združujeta širokopasovno, panoramsko projekcijo, imenovano Panoramic Vision, prostostoječi osrednji zaslon z matrično osvetlitvijo in napredni projekcijski zaslon (HUD). Ključne funkcije ostajajo dostopne prek fizičnih tipk, ostalo je optimizirano za upravljanje na dotik ali z glasom. Sistem podpira bogat nabor aplikacij (pretakanje glasbe in videa, igre), digitalni ključ ter nadgradnje funkcij prek ConnectedDrive.
“Superbrains” za dinamiko in avtonomno vožnjo
Pod kožo deluje nova elektronska arhitektura s štirimi visokozmogljivimi računalniki (“superbrains”), ki upravljajo pogon, dinamiko, avtomatizirano vožnjo, infotainment in udobnostne funkcije. Rezultat so hitrejše obdelave podatkov, bolj natančno vodenje dinamike in učinkovito zaviranje z rekuperacijo. Napredni asistenčni sistemi omogočajo prostoročno vožnjo na avtocesti in prepoznavanje semaforjev v mestnem okolju.
Trajnost v ospredju
BMW navaja, da ima novi iX3 pri 200.000 km življenjskega cikla 34-odstotno manjši ogljični odtis kot predhodnik. Okoli tretjina vozila je iz sekundarnih surovin, med drugim reciklirane morske plastike in PET-vlaken v notranjosti. Aluminij v podvozju vsebuje visok delež reciklirane vsebine. Tudi proizvodnja v tovarni v madžarskem Debrecenu pa bo potekala brez uporabe fosilnih goriv.
Pogled v prihodnost BMW-ja
Novi iX3 ni zgolj naslednik obstoječega modela, temveč prvi serijski avtomobil s tehnologijo Neue Klasse, ki bo v naslednjih letih postopoma vključena v kar 40 novih modelov in posodobitev. Domet do 805 km, 400-kW polnjenje in nova digitalna arhitektura nakazujejo, v katero smer BMW usmerja svojo prihodnost – iX3 pa je šele začetek.