Bo naslednji M3 poganjala elektrika? Na cesti je namreč že prvi testni električni M model z napredno pogonsko konfiguracijo.
Če so bili pri BMW-jevem oddelku M doslej še nekoliko rezervirani z napovedmi o prvih električnih M modelih - doslej smo vedeli le, da z novim zmogljivim SUV-jem XM prihaja prvi elektrificiran (natančneje priključni hibridni) pogonski sklop, pa so se tokrat le razgovorili o tem in potrdili, da se stvari dogajajo tudi v tej smeri. Testirajo namreč tako mehanske kot programske rešitve za prihodnje zmogljive električne avtomobile s štirikolesnim pogonom, kar je bržkone eden njihovih najtežjih izzivov doslej. Pri tem je ključen podatek ta, da bo imel električni M xDrive pogon kar štiri motorje, torej po enega na vsakem kolesu.
To pomeni možnost popolnoma prilagodljive in natančne distribucije navora na vsakem posamičnem kolesu. Mimogrede, takšno konfiguracijo pogona s pridom uporablja Rimac v svoji Neveri, sicer pa še ni zares razširjena. "Elektrifikacija nam dopušča povsem novo raven svobode za ustvarjanje tipične M dinamike", pravi Dirk Häcker, vodja razvoja pri BMW M. "Že smo ugotovili, da lahko ta potencial izkoristimo do popolnosti. Tako bodo naši avtomobili še naprej ponujali tipično in neprimerljivo M mešanico dinamike, agilnosti in natančnosti tudi v prihodnosti brez lokalnih emisij", dodaja.
Motorji bodo povezani s krmilno enoto, ki v milisekundah na podlagi sprejetih vrednosti vrtenja koles, volana, stopalke za "plin" ter bočnega in vzdolžnega pospeška izračuna primerno moč, s katero se vrtijo štirje motorji.
Prednost takšnega delovanja je predvsem v tem, da lahko avtomobil zaradi občutljivosti sprejema podatkov ter natančnosti podajanja navora in moči v zavojih doseže večje hitrosti tudi na mokri podlagi in s hitrim povečanjem navora na zadnjem zunanjem kolesu skladno s položajem volana lažje nevtralizira podkrmarjenje. Seveda pa bo dinamični karakter vozila sooblikovala zmogljiva rekuperacija na vsakem motorju posebej.
Sprva so koncept preizkušali v virtualnem okolju, sedaj pa je na cesti tudi že konceptno vozilo v obliki štirivratnega kupeja (pravzaprav i4 M50). Dodatno so prilagodili podvozje ter karoserijo in - podobno kot pri M3/M4 konstrukcijo dodatno učvrstili s prečno povezavo vzmetnih rok. BMW i4 M50 sicer velja za prvi električen M Sport model.
Preberite tudi: Končno električni BMW za zahtevnejše voznike?
O prihodnosti električnih M modelov in ali bo naslednji M3/M4 že električen oziroma ali bosta bencinsko gnani različici imeli električnega sopotnika, še zaenkrat ni bolj oprijemljivih podatkov.
Ob 50-letnici znamke M prvič tudi M Hybrid
Vse to se sicer dogaja ravno ob 50-letnici BMW M. Še pred električno prihodnostjo pa nas čaka še nekaj bencinsko gnanih poslastic, začenši z novim M2. Potem pa bavarci pripravljajo šele drugi avto, ki bo ekskluzivno v ponudbi znamke M - tokrat sicer SUV - z oznako XM. Kot rečeno - novi XM bo prvi elektrificiran M, imel bo namreč priključno hibridni pogonski sklop z imenom M Hybrid. Pod pokrovom kljub temu ostaja V8, pogon pa skupaj zmore 550 kW / 750 KM in kar 1.000 Nm navora. Pri tem napovedujejo do 80 kilometrov električnega dosega.