BMW: Napredne tehnologije – tehnologije prihodnosti

27. 10. 2012
Deli

BMW je svoj koncept za zmanjševanje vrednosti porabe goriva in izpustov predstavil že leta 2007. Zdaj ga želijo z nekaterimi elementi prihodnosti učinkovito nadgraditi.

Vzporedno z 'učinkovito dinamiko' nenehno razvija tudi elektrifikacijo pogonskih enot za svoje prihodnje modele, čeprav vsaj za zdaj pri BMW-ju še zagovarjajo, da ostaja motor z notranjim zgorevanjem osrednja tehnologija in tako tudi standardna pogonska enota prihajajočih vozil serijske proizvodnje. Tako bosta še nekaj časa imela glavno vlogo učinkovita dinamika (Efficient Dynamics) in stalno zmanjševanje porabe goriva.

K slednjemu bodo precej pripomogli novi motorji in tehnologija BMW TwinPower Turbo. Na eni strani zmanjševanje prostornin (in valjev), na drugi večja uporaba turbopuhal. V sicer še močno predserijskem BMW-ju razreda 1 smo že preizkusili povsem nov trivaljni 1,5-litrski TwinPower Turbo, ki se pohvali s kar 180 'konji'. Jasno, moči za izjemno vozno dinamiko je več kot dovolj, navduši pa zvok motorja, ki se v višjih vrtljajih obnaša kot kakšen šestvaljnik in svoj pravi obraz kaže z značilnim oglašanjem trivaljnika le v prostem teku.

Pomembna novost pri zmanjševanju porabe goriva je sistem Predictive Power Management. Vgrajena tehnologija iz različnih podatkov avtomobilske elektronike in navigacije še pred voznikom zazna smer vožnje in vozne razmere ter voznika opozarja na najprimernejši čas pospeševanja ali zaviranja (sistem Eco pro s Foreseight Assistant). Poenostavljeno: vožnja je videti tekoča in udobna, čeprav voznik ne pozna ceste. V pomoč je tudi samodejni menjalnik, ki 'vidi' in predvidi prihajajoči odsek. Elektronika uporabi podatke iz navigacije, menjalnik pa sam od sebe pripravi najprimernejšo prestavo za vožnjo v ovinek, klanec ali spust. Drugi ukrepi za povečanje učinkovitosti vključujejo način jadranja, kjer se motor odklopi od pogonskega sklopa, in funkcijo Eco pro Route, ki vozniku izračuna najvarčnejšo pot.

Nove rešitve BMW išče tudi na področju ogrevanja potniške kabine. Če bi se za ogrevanje uporabljala le energija akumulatorske baterije, bi ta poraba bistveno omejila domet vozila. Z uporabo toplotne črpalke pa bi se lahko privarčevalo okoli 50 odstotkov te električne energije in tako podaljšalo domet tudi do 30 odstotkov. Druga zanimiva rešitev, ki bi lahko že v bližnji prihodnosti našla mesto v serijski proizvodnji, je uporaba infrardečih grelnih površin. Te pretvarjajo energijo v infrardeče sevanje, ki neposredno ogreva telesa potnikov, zato je učinek ogrevanja na voljo že minuto po vklopu. Pri tem se toplota razporedi sama, brez potrebe po pretoku zraka, in deluje popolnoma neslišno. To bo še zlasti dobrodošla novost pri električnih avtomobilih, saj se bo električna energija uporabljala neposredno za ogrevanje potnikov.

Seveda se BMW ukvarja še s številnimi drugimi novostmi in izboljšavami. Veliko truda tako vlagajo tudi v uporabo lahkih materialov, s katerimi se zmanjša neto teža avtomobila, posledično pa poraba goriva in izpust škodljivih plinov.

Nekatere rešitve so že dovolj dobre, da jih bomo že v bližnji prihodnosti lahko uporabljali v serijskem avtomobilu, spet druge so še daleč od serijske proizvodnje.

A nekaj je jasno: znanstvena fantastika ni več tako oddaljena, kot je bila nekoč, in marsikatera neverjetna rešitev se že spogleduje s serijsko proizvodnjo.

 

 

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj