Že prihodnje leto prihaja BMW-jev SUV nove generacije s svežo podobo, digitalno izkušnjo, novimi pristopi k upravljanju pogona in podvozja ter - manjšimi ledvičkami!
Prvo pokušino tega, kaj prihaja z BMW-jevo novo generacijo električno gnanih avtomobilov, smo s konceptom limuzine Neue Klasse dobili že lani. Sedaj pa ta BMW-jeva vizija dobiva vse jasnejši obris. Tu je namreč Vision Neue Klasse X - predogled naslednika modela iX3.
Serijski model bodo predstavili že prihodnje leto, narejen pa bo na povsem novi, namenski tehnični osnovi za električna vozila. Neue Klasse bo imel šesto generacijo BMW-jevih električnih motorjev in 800V baterijo s celicami okrogle oblike ter izboljšano energijsko gostoto, ki bo omogočala več dosega in 300 kilometrov dodatnega dosega v desetih minutah polnjenja. Obenem so za 20 odstotkov izboljšali zračni upor.
Štirje zmogljivi računalniki za natančen nadzor dogajanja med vožnjo
Natančnih podatkov o zmogljivosti pogonov še ni. A pri BMW-ju pravijo, da razvijajo nov način upravljanja s pogonom in podvozjem s štirimi, med seboj povezanimi zmogljivimi računalniki. Prvi, ki so ga razvili sami, bo na primer povezoval pogon z vozno dinamiko, drugi bo prinesel velik napredek pri avtonomnosti vožnje.
Neue Klasse X je ambiciozno in futuristično oblikovan avtomobil, ki še vedno spominja tudi na iX na primer. A tokrat so se oblikovalci naloge lotili s precej več občutka in spretneje vpeljali nekatere očitne elemente iz svoje zapuščine. V šestdesetih letih je BMW že izdeloval serijo vozil, ki so jo imenovali Neue Klasse, ob pogledu na črno ozadje okoli žarometov pa pomislim tudi na serijo 3 druge generacije (E30). Spodbudno, predvsem glede na to, koliko kosti smo morali v zvezi z BMW-jevim oblikovanjem obglodati v zadnjih letih.
Preberite si tudi o limuzinskem Neue Klasse: Tako si pri BMW-ju predstavljajo prihodnost znamke
Stanje velikosti ledvičk? Ostajajo postavljene navpično, a so tokrat precej manjše oziroma normalne velikosti.
Notranjost koncepta se zdi še radikalnejša, bolj idejna kot občutna
Težje si je zamisliti, kako bo vse skupaj delovalo v notranjosti. Zanimiva rešitev je ozek in širok zaslon, ki se pod vetrobranskim steklom razprostira po celotni širini, pravijo mu BMW Panoramic Vision in pravzaprav nadomešča voznikov instrumentni zaslon. Tu je potem tudi projekcijski zaslon s tridimenzionalnim prikazom.
Sredinska konzola in obloge na vratih so izdelani iz novih materalih rastlinskega in mineralnega izvora, brez naftnih derivatov. Nekatere dele so izdelali iz odpadnih ribiških mrež. Notranjost so sicer zanimivo zasnovali na podlagi raziskave, ki je vključevala tisoče voznikov in analiziranja podatkov o uporabniških navadah iz več kot desetih milijonov avtomobilov po svetu. Pravijo, da so želeli predvsem poenostaviti interakcije z avtomobilom.
Preberite še: