Po modelu Skytop BMW zgodbo nadaljuje tudi z modelom Speedtop. In ne, tudi ta ni električni!
Na letošnjem prestižnem srečanju klasične avtomobilske kulture Concorso d’Eleganza Villa d’Este ob jezeru Como je BMW predstavil novo študijo z imenom Concept Speedtop. A ne ostaja le pri oblikovni vaji – BMW bo vozilo izdelal v zelo omejeni seriji 70 primerkov, namenjenih zbirateljem in ljubiteljem redkih modelov.
Touring po meri oblikovalcev
BMW Speedtop je v osnovi reinterpretacija karavana z dvema sedežema, ki črpa navdih v t. i. shooting brake silhueti. Izpostavlja se predvsem z nevsakdanjimi proporci in močno stiliziranim sprednjim delom – z znano “shark nose” masko, osvetljenima ledvičkama in precej agresivnimi žarometi. Po sredini pokrova motorja in strehe se razteza poudarjena linija, ki se zaključi z zadnjim spojlerjem. Barvni preliv strehe, od temno rjave do srebrne, je še ena izmed oblikovalskih posebnosti.
Avto stoji na 14-krakih platiščih, izdelanih posebej za ta model, kar kaže, da je BMW tokrat želel predvsem – izstopati.
Znotraj bolj obrt kot tehnologija
Notranjost Speedtopa je kombinacija klasičnega ročnega dela (brogue perforacije, kontrastni šivi, Nappa usnje) in digitalnega pristopa, ki ga najdemo v drugih sodobnih BMW-jih. Kombinacija rjave in bele barve se navezuje na zunanjost, vgrajena je tudi diskretna ambientalna osvetlitev. Prtljažni prostor je usnjen, razdeljen in dovolj velik za potovalno torbo ali dve – ti pa sta, kot se za tak projekt spodobi, izdelani po meri v sodelovanju z italijansko delavnico Schedoni.
Pod pokrovom najmočnejši V8
BMW v podrobnosti še ni šel, a znano je, da koncept poganja najmočnejši osemvaljnik (V8) v aktualni paleti. Če sodimo po prejšnjih modelih (kot npr. M5 CS), gre lahko za agregat z močjo krepko prek 460 kilovatov (625 KM). V kombinaciji z nizko maso – ogljikova monokok konstrukcija tehta zgolj 170 kg, celoten avto pa okoli 1.450 kg – lahko pričakujemo precej prepričljive številke, kar se zmogljivosti tiče.
Podvozje sestavljajo aluminijaste komponente in elektronsko nastavljivi blažilniki, višina vožnje pa se prilagaja samodejno – vsaj po obljubah iz Münchna.
Iz omejene serije v zbirateljske garaže
BMW Speedtop je naslednik lanskega koncepta Skytop, ki je bil kasneje izdelan v 50 primerkih. Glede na dober odziv zbirateljev so se letos odločili za 70 primerkov – tokrat s streho in bolj funkcionalnim prtljažnim prostorom. Cena? Ni razkrita, a če sodimo po Skytopu, najbrž krepko čez 300.000 evrov.
Speedtop je eden tistih projektov, ki bolj kot na ceste sodijo na sejme, zbirateljske dražbe in – profile na Instagramu. A kot poskusno polje oblikovalskih ambicij in omejene ekskluzivnosti zagotovo opravi svojo nalogo.