BMW storil naslednji korak z vozili na vodik

3. 12. 2022 | Janoš Pečnik
Deli

Pri znamki BMW so začeli z omejeno proizvodnjo iX5 z vodikovimi gorivnimi celicami.

Poročali smo že, da BMW za serijsko proizvodnjo pripravlja električni iX5 - in to takšen, ki ga napajajo vodikove gorivne celice. Med testiranjem so ugotovili, da vozilo s polno zmogljivostjo deluje tudi pri -20 stopinjah celzija. V nasprotju z električnimi vozili, kjer je energija shranjena v bateriji - slednja je pri nižjih temperaturah kompromitirana z dosegom. 

Druga prednost je ta, da polnjenje z vodikom traja le nekaj minut. Tam, kjer ga je seveda mogoče dobiti - pridobivanje in skladiščenje je še vedno pod velikim vprašajem. Takšno vozilo je navsezadnje lažje od baterijskega in ima večjo vlečno kapaciteto. Obenem tehnologija ne zahteva surovin, kot so nikelj, kobalt in litij. Sedaj so naznanili začetek proizvodnje, ki pa še vedno ne bo prav intenzivna in bo potekala le v manjšem obsegu, avtomobili pa bodo namenjeni predstavitvam na izbranih trgih.

Električna energija torej ni shranjena v baterijskem sklopu, kot smo sicer navajeni pri električnih avtomobilih, pač pa jo iX5 pridobiva s kemijskim procesom med shranjenim vodikom in kisikom iz zraka. Gorivno celico so razvili v sodelovanju s Toyoto, zmore pa zagotavljati 125 kW energije. Nameščena je pod pokrovom, kjer bi sicer bil motor, največ šest kilogramov vodika pa je shranjenih v dveh zbiralnikih s 700 bari pritiska. Slednja sta nameščena tam, kjer sta v konvencionalno gnanem X5 menjalnik in pogonska gred. Odvečno toploto, ki nastaja pri reakciji, sistem uporabi za gretje kabine.

Eksperiment dvojčkov: eden treniral 20 minut več kot drugi, rezultati zanimivi

Sam pogon eDrive je pete generacije, BMW pa nekoliko presenetljivo omenja le en električni motor, nameščen na zadnji osi. Zato predvidevam, da gre za 250 kW motor, ki je v i4. Avto ima tudi posebej razvita 12V in 400V električna sistema.

Preberite tudi: Vodik rešitev za težke tovornjake? Načrti Nemcev so obetavni

BMW sicer razvija šesto generacijo električnega pogona, s katerimi pričakujejo 30 odstotkov izboljšan doseg, 30 odstotkov krajši čas polnjenja ter 50-odstotno znižanje stroškov izdelave baterijskega sklopa.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?