Premajhna prodaja je bila krivec za to, da se bodo trije avtomobili morali posloviti.
BMW je napovedal precejšnje spremembe v svoji modelni ponudbi. Nekateri modeli so že izginili iz konfiguratorja, drugi pa se bodo poslovili v prihodnjih mesecih. Razlogi so različni – od premajhnega povpraševanja do preusmeritve k novi električni platformi.
Konec za X4 z motorjem z notranjim zgorevanjem
Med prvimi žrtvami je športno oblikovani BMW X4, ki je od leta 2018 predstavljal kupejevsko alternativo modelu X3. Po podatkih proizvajalca so od 30. septembra letos prenehali izdelovati bencinske različice, do konca novembra pa bo proizvodnja ugasnila tudi za dizelske izvedbe. Naslednika na osnovi nove generacije X3 trenutno ni v načrtu, zato bo vrzel verjetno zapolnil električni iX4, ki naj bi nastal na osnovi novega iX3.
Z4 skupaj s Supro na izhodnih vratih
Podobna usoda čaka tudi BMW Z4, ki se je prav tako predstavil leta 2018 in nastajal v sodelovanju s Toyoto. Ker bo Supra iz skupne proizvodnje v avstrijskem Gradcu spomladi 2026 uradno ukinjena, je skoraj gotovo, da bo z njo odšel tudi bavarski roadster. Trenutno je sicer Z4 še vedno na voljo v vseh izvedbah – od sDrive20i do M40i, a dolgo ne bo več tako.
Serija 8: tiho slovo
Medtem pa se je BMW serije 8 poslovil skoraj neopazno. V konfiguratorju novih vozil ga ni več mogoče sestaviti po željah kupca, ostajajo le še redki že sestavljeni primerki, ki jih imajo na zalogi posamezni trgovci. Tako je na voljo le še peščica vozil, kot sta 840i Gran Coupé ali M850i xDrive Gran Coupé. Kupce, ki kliknejo na M8, sistem samodejno preusmeri k precej skromnejšemu 2 Gran Coupé.
Prodajne številke povedo vse
Čeprav gre za prestižne in dobro poznane modele, ti nikoli niso sodili med najbolje prodajane. V prvih osmih mesecih letošnjega leta je bilo v Nemčiji registriranih le 1.916 novih X4, serija 8 je našla 659 kupcev, Z4 pa 2.613. V istem obdobju je BMW na nemškem trgu skupaj prodal več kot 160.000 vozil, kar pomeni, da omenjeni modeli predstavljajo le majhen del.
Pri BMW-ju razlogov za rezanje ponudbe ne skrivajo – gre za kombinacijo nizkih prodajnih številk in prehoda na novo električno arhitekturo Neue Klasse, ki bo osnova prihodnjih generacij. Zato se pričakuje, da bo vsaj X4 kmalu dobil naslednika v obliki popolnoma električnega iX4.