EU bi morala določiti obvezne varnostne standarde za e-skiroje, vključno z največjo hitrostjo 20 km/h.
Evropski svet za varnost prometa ETSC) v svojem najnovejšem poročilu poziva k razvoju obveznih tehničnih zahtev za vse e-skuterje, ki se prodajajo v Evropski uniji, da bi nadomestili trenutno mešanico nacionalnih zahtev in prostovoljnih standardov. Standardi bi morali vključevati omejevalnik hitrosti, nastavljen na 20 km/h, ter zahteve glede stabilnosti, minimalnega zaviranja in največjega pospeška.
Raziskovalci priporočajo, da nacionalne vlade določijo najnižjo starost 16 let za voznike e-skuterjev, zahtevo po obvezni čeladi in prepoved vožnje po zaužitju alkohola ali mamil ali vožnje s sopotniki.
V nacionalnih podatkih iz evropskih držav so raziskovalci leta 2022 odkrili 119 smrtnih žrtev v trčenjih, ki so vključevala "motorizirane naprave za mikro mobilnost" – kategorijo osebnih lahkih električnih vozil, v kateri prevladujejo e-skuterji, vključuje pa tudi redkejša vozila, kot so električni monocikli. Čeprav se je ta številka v primerjavi s prejšnjimi leti povečala, je to lahko preprosto posledica povečanega števila voznikov e-skuterjev.
Številne nesreče in poškodbe, ki vključujejo e-skiroje, vključujejo samo voznika in nobenih drugih udeležencev v prometu. V takšnih primerih policija morda ne bo poklicana na kraj dogodka, kar vodi do možnosti, da trčenje ni zabeleženo v nacionalnih podatkih. Na nacionalni ravni je treba narediti več za povezavo bolnišničnih podatkov s policijskimi evidencami, da bi pridobili popolnejšo sliko o stopnjah poškodb.
Poročila o smrtnih primerih, povezanih z nesrečami z električnimi skuterji, so pogosto povezana z alkoholom, pri čemer omejeni razpoložljivi podatki kažejo, da je med polovico in dvema tretjinama umrlih pred vožnjo zaužilo alkohol. Protiukrepi proti vožnji pod vplivom alkohola bi morali vključevati zakonske omejitve z ustreznimi stopnjami uveljavljanja.
Nekateri obstoječi predpisi EU o izdelkih veljajo za e-vozila, na primer pravila, ki zajemajo stroje in baterije, vendar ni obveznega enotnega standarda za e-skiroje, ki bi zajemal dejavnike, kot so stabilnost, največja hitrost in zavorna zmogljivost. V odsotnosti predpisov EU je več držav članic EU, vključno z Nemčijo in Španijo, razvilo svoje nacionalne standarde za vozila. ETSC priporoča, da EU razvije enoten niz obveznih tehničnih zahtev, vključno z obvezno tovarniško določeno najvišjo hitrostjo 20 km/h. 11 evropskih držav že uvaja najvišjo hitrost 20 km/h za e-skiroje.
Novi standardi bi morali zahtevati tudi minimalno raven zavorne zmogljivosti, omejitev največjega pospeška, sprednje in zadnje zavore, zvočno opozorilno napravo (kot je zvonec), kot tudi sprednje in zadnje luči, v skladu z ETSC.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere