EU bi morala določiti obvezne varnostne standarde za e-skiroje, vključno z največjo hitrostjo 20 km/h.
Evropski svet za varnost prometa ETSC) v svojem najnovejšem poročilu poziva k razvoju obveznih tehničnih zahtev za vse e-skuterje, ki se prodajajo v Evropski uniji, da bi nadomestili trenutno mešanico nacionalnih zahtev in prostovoljnih standardov. Standardi bi morali vključevati omejevalnik hitrosti, nastavljen na 20 km/h, ter zahteve glede stabilnosti, minimalnega zaviranja in največjega pospeška.
Raziskovalci priporočajo, da nacionalne vlade določijo najnižjo starost 16 let za voznike e-skuterjev, zahtevo po obvezni čeladi in prepoved vožnje po zaužitju alkohola ali mamil ali vožnje s sopotniki.
V nacionalnih podatkih iz evropskih držav so raziskovalci leta 2022 odkrili 119 smrtnih žrtev v trčenjih, ki so vključevala "motorizirane naprave za mikro mobilnost" – kategorijo osebnih lahkih električnih vozil, v kateri prevladujejo e-skuterji, vključuje pa tudi redkejša vozila, kot so električni monocikli. Čeprav se je ta številka v primerjavi s prejšnjimi leti povečala, je to lahko preprosto posledica povečanega števila voznikov e-skuterjev.
Številne nesreče in poškodbe, ki vključujejo e-skiroje, vključujejo samo voznika in nobenih drugih udeležencev v prometu. V takšnih primerih policija morda ne bo poklicana na kraj dogodka, kar vodi do možnosti, da trčenje ni zabeleženo v nacionalnih podatkih. Na nacionalni ravni je treba narediti več za povezavo bolnišničnih podatkov s policijskimi evidencami, da bi pridobili popolnejšo sliko o stopnjah poškodb.
Poročila o smrtnih primerih, povezanih z nesrečami z električnimi skuterji, so pogosto povezana z alkoholom, pri čemer omejeni razpoložljivi podatki kažejo, da je med polovico in dvema tretjinama umrlih pred vožnjo zaužilo alkohol. Protiukrepi proti vožnji pod vplivom alkohola bi morali vključevati zakonske omejitve z ustreznimi stopnjami uveljavljanja.
Nekateri obstoječi predpisi EU o izdelkih veljajo za e-vozila, na primer pravila, ki zajemajo stroje in baterije, vendar ni obveznega enotnega standarda za e-skiroje, ki bi zajemal dejavnike, kot so stabilnost, največja hitrost in zavorna zmogljivost. V odsotnosti predpisov EU je več držav članic EU, vključno z Nemčijo in Španijo, razvilo svoje nacionalne standarde za vozila. ETSC priporoča, da EU razvije enoten niz obveznih tehničnih zahtev, vključno z obvezno tovarniško določeno najvišjo hitrostjo 20 km/h. 11 evropskih držav že uvaja najvišjo hitrost 20 km/h za e-skiroje.
Novi standardi bi morali zahtevati tudi minimalno raven zavorne zmogljivosti, omejitev največjega pospeška, sprednje in zadnje zavore, zvočno opozorilno napravo (kot je zvonec), kot tudi sprednje in zadnje luči.
Novo na Metroplay: Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec