Bo nekdanja Zastava dokončno potonila?

26. 1. 2022
Deli

Fiatova tovarna v Kragujevcu je lani obratovala samo po nekaj dni mesečno, izdelali so manj kot 20.000 avtomobilov, še vedno pa je v zraku tudi usoda morebitnega naslednika 500L.

Tako kot večina avtomobilskih tovarn so tudi v kragujevški, ki se zdaj imenuje Fiat-Chrysler Automobiles Srbija občutili pomanjkanje polprevodnikov, ki je povzročilo motnje v proizvodnji. A tovarno, ki so jo Italijani postavili na pogorišču nekdanje Zastave, pestijo še druge težave, med njimi pa je največja ostareli in prodajno nezanimivi Fiat 500L, ki ga izdelujejo že deset let. Lani so skoraj vse izdelane avtomobile izvozili na italijanski trg, le za okoli 1.600 primerkov so našli kupce v drugih državah. Glede na priletnost modela in njegovo uvrstitev v izumirajoči razred manjših enoprostorcev tako skromne prodajne številke niti niso presenetljive, je pa že slišati mnenja, da so avtomobilu šteti zadnji meseci. 

Lansko proizvodnjo so v Kragujevcu zaključili že  konec novembra, v vsem letu pa so imeli le približno 50 delovnih dni. Zaposleni so se na delo vrnili šele sredi januarja, zdaj pa nestrpno čakajo, kakšna bo odločitev o nadaljnji usodi tovarne. V koncernu Stellantis, kamo spada tudi italijanski Fiat, naj bi načrte razkrili februarja ali marca, v tovarni pa upajo, da bodo pridobili kakšnega od Fiatovih novih modelov, ki pa jih italijanski proizvajalec niti še ni razkril.

Lani so v srbski avtomobilski tovarni izdelali manj kot 20.000 avtomobilov, kar je najslabša številka po letu 2012, ko je Zastavo prevzel Fiat in kar šestkrat manj kot v rekordnem letu 2013, ko je iz proizvodnih dvoran zapeljalo 117.000 Fiatov 500L. S prihodki, ki so bili lani kar okoli 30 odstotkov nižji kot v letu 2022 je kragujevško podjetje tudi krepko zdrsnilo na lestvici največjih srbskih izvoznikov, kjer je zdaj šele na osmem mestu.

Z usodo tovarne se ukvarja tudi srbska vlada, ki ima v njej 33-odstotni tržni delež in naj bi pristopila tudi k sofinanciranju investicije v zagon proizvodnje novega modela, ki jo ocenjujejo na milijardo evrov. Po neuradnih informacijah naj bi šlo za električni avtomobil, v igri pa naj bi bilo tudi nadaljevanje proizvodnje modela 500L, vendar s hibridnim pogonskim sklopom, kar ne bi predstavljalo obsežnejše prilagoditve proizvodnje linije. In čeprav je prvi mož koncerna Stellantis Carlos Tavares lansko jesen zatrdil, da v Kragujevcu ne nameravajo opustiti proizvodnje, se zaradi nepredvidljivih razmer v avtomobilski industriji lahko zgodi tudi zaprtje tovarne, ki je sicer ena najsodobnejših med Fiatovimi proizvodnimi obrati.

Preberite še: Fiat Panda prihaja v povsem novi podobi, tu so prve podrobnosti

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja