Bodo gorenjski župani o prihajajočem navalu turistov. Bodo (znova) zapirali ceste?

8. 6. 2022
Deli

Leots bo količina turisto, ki bodo prečkali Slovenijo precej višja kot lani, številni pa bodo pri tem poskušali v izogib zastojem bližnjice iskati na lokalnih cestah.

Župani občin zgornje Gorenjske so včerajšnjo koordinacijo v Gorjah znova namenili problematiki povečanja prometnih tokov, ki poleti bremenijo tako Jesenice kot Bled. S predstavniki Darsa in DRSI še naprej iščejo čim boljše rešitve. Veseli pa so, da bo, kot kaže, kmalu vendarle lahko stekla gradnja kolesarske povezave Bled-Bohinj.

Jeseniški župan Blaž Račič je opozoril, da je avtocesta pred Karavankami med turistično sezono polna, turisti, ki se vračajo proti Avstriji, pa pogosto zapeljejo skozi Jesenice in tako zasedejo tudi lokalne ceste, kar za lokalno prebivalstvo ni sprejemljivo.

Preberite še: Pripravljena je obsežna obnova avto- in hitrih cest. Dars razkriva načrte in lokacije

"Lani smo lokalne ceste branili s policisti in prometno signalizacijo, vendar to ni zadoščalo. Marsikateri voznik je spremljal objave na interaktivnih zemljevidih, ki so usmerjali na lokalne ceste," je pojasnil Račič.

Zato si na jeseniški občini želijo, da bi dovozne poti na lokalne ceste zaprli. "Dokončne rešitve še nismo našli, bomo pa se v prihodnjih dneh še temeljito pogovarjali o tem. Upam in si želim, da bo na koncu sprejeta takšna rešitev, da bomo lahko branili naše lokalne ceste," je izpostavil jeseniški župan.

Kot je povedal vodja službe za upravljanje prometa v Darsu Ulrich Zorin, obstajajo nekatere rešitve, kako vsaj glavnino prometnega toka obdržati na avtocesti. "Ne moremo pa preprečiti, da se nekateri ne bi izogibali gneči po vzporednih lokalnih cestah," je pojasnil.

Ključno se mu zdi zlasti ustrezno informiranje lokalnega prebivalstva, da se lahko čim bolj izogne zastojem oziroma prilagodi svoje navade prometni masi. Zastojev pa ne bo mogoče preprečiti še vsaj nekaj let, dokler ne bosta zgrajena druga cev predora Karavanke in prenovljena prva cev, da bo promet nemoteno stekel po obeh.

Letos na Gorenjskem lahko pričakujejo še več prometa kot minula leta, saj podatki kažejo, da se je v primerjavi s predkoronskim letom 2019 letošnji promet že pred začetkom poletja na slovenskih avtocestah povečal za sedem do osem odstotkov. Da lahko pričakujemo večje zastoje, kot smo jih bili vajeni, meni tudi vodja sektorja za investicije na Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI) Tomaž Willenpart.

"Zavedamo se, da bo z vidika prometa ta turistična sezona kar problematična. Zato moramo dati velik poudarek dobremu obveščanju gostov in prebivalcev, kam, kdaj in na kakšen način naj se odpravijo. Bo pa res potrebno veliko potrpežljivosti. Prometnih izzivov bo julija in avgusta zelo veliko in treba bo biti uvideven drug do drugega," je dejala direktorica Razvojne agencije Zgornje Gorenjske Eva Štravs Podlogar.

Vesela je, da se v kratkem obeta začetek gradnje kolesarske povezave Bled-Bohinj. Kot je pojasnil Willenpart, so namreč na ponovljen javni razpis, ki so ga zaradi previsokih cen na prvem razpisu tokrat razdelili v dva dela, prejeli ustrezne ponudbe za izvedbo del tudi za zahtevnejši odsek skozi sotesko.

Willenpart računa, da bo izbira izvajalcev na obeh odsekih končana najkasneje do sredine julija. Za blejskega in bohinjskega župana to predstavlja veliko olajšanje, saj naj tako evropska sredstva ne bi bila ogrožena in bo kolesarsko povezljivost med krajema mogoče zagotoviti do začetka leta 2024.

Optimistični so tudi glede gradnje blejske južne obvoznice, ki bi zmanjšala zastoje med Lescami in Bledom. S pritožnikom na izdano gradbeno dovoljenje za prvo fazo projekta, ki obsega krožišče na Betinu, namreč tečejo resni pogovori. "Tako se morda bližamo pozitivni rešitvi zadeve in bi morda lahko že poleti začeli z deli," je povedal Willenpart.

Še pred začetkom glavne poletne sezone bo medtem predvidoma končana rekonstrukcija odseka državne ceste skozi Gorje, ki ovira dostop do soteske Vintgar, ki jo vsako leto obišče več kot 400.000 ljudi. Prihodnje leto pa so predvidena dela na še eni gorenjski prometni nevralgični točki, in sicer na Vršiču, kjer sta v teku projektiranje ureditve zadnjega odseka do vrha prelaza in ureditev parkirišča.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja