Države Evropske unije bodo morale posredovati pomembne prometne informacije za uporabo v avtomobilskih inteligentnih sistemih in vozniki bodo vnaprej vedeli kaj jih čaka
Evropska unija bo kmalu sprejela zakonodajo, ki bo izboljšala razpoložljivost digitalnih informacij o omejitvah hitrosti v posameznih državah. V predlaganih zakonodajnih posodobitvah pravil o inteligentnih prometnih sistemih (ITS) bo Evropska komisija od držav članic zahtevala posredovanje podatkov o omejitvah hitrosti, ki bodo nato na voljo za uporabo v varnostnih sistemih vozil, na primer pri inteligentnem pomočniku za hitrost.
To bo pripomoglo k zagotavljanju natančnejših informacij, saj bodo vozniki na komunikacijskih zaslonih v avtomobilih pravočasno videli kako hitro lahko vozijo, oziroma bodo avtomobilski elektronski možgani samodejno prilagodili hitrost. Do konca leta 2025 bodo podatki o omejitvah hitrosti na voljo za ceste v vseevropskem prometnem omrežju (TEN-T) in za druge avtoceste in glavne ceste. Do konca leta 2028 bo s podatki preplavljeno celotno javno cestno omrežje Evropske unije, še prej pa bo pravila treba uskladiti z državami članicami in Evropskim parlamentom.
Tudi drugi koristni podatki
Načrtovana posodobitev pravil bi od držav članic zahtevala tudi, da za omrežje TEN-T zagotovijo druge podatke s področja varnosti v cestnem prometu, kot so spolzke ceste, informacije o voznikih, ki vozijo v napačni smeri, izjemne vremenske razmere in nezaščitena mesta prometnih nesreč. Do konca leta 2026 morajo države članice zagotoviti tudi storitve za prometne informacije, povezane z varnostjo v cestnem prometu, ki bi jih lahko posredovali avtomobilom, opremljenim z inteligentnimi prometnimi sistemi.
Evropski svet za prometno varnost ETSC podpira zlasti zahtevo po posredovanju podatkov o omejitvah hitrosti, saj so pravilne informacije ključne, da elektronski sistemi vozil, kot je asistenčni sistem za hitrost, dosežejo svoj namen, torej izboljšanje varnosti na evropskih cestah. Z zahtevo, da države dajo na voljo podatke o omejitvah hitrosti za njihovo celotno cestno omrežje, bodo izdelovalci zemljevidov pridobili zaupanja vredne vire nacionalnih organov za ceste. S tem bodo lahko zagotovili točnosti svojih podatkov, vozniki pa bodo pridobili pravilna navodila asistenčnih sistemov za upoštevanje veljavnih omejitev hitrosti, kar bi moralo tudi čim bolj zmanjšati motnje zaradi napačnih informacij.
ETSC že dolgo podpira platformo in tehnični standard, ki olajša in spodbuja izmenjavo sprememb statičnih cestnih podatkov, vključno z omejitvami hitrosti, med nacionalnimi cestnimi organi in uporabniki podatkov, kot so izdelovalci zemljevidov. Pilotni projekt storitev med drugim uvajajo na Cipru, v Grčiji, na Madžarskem, Nizozemskem, v Sloveniji, Španiji in na Portugalskem, razširjene obstoječe storitve pa v Flandriji, na Finskem, v Franciji, na Irskem, Švedskem in v Veliki Britaniji.
Novo na Metroplay: Alenka Husič o najlepših spominih, vzgoji hčerk in pestrem preteklem letu