Odpuščanjem v Evropi (in širše) ni in ni videti konca.
Podjetje Robert Bosch, največji svetovni dobavitelj avtomobilskih delov, načrtuje zmanjšanje števila zaposlenih v Nemčiji, kar bi lahko ogrozilo od 8.000 do 10.000 delovnih mest, je dejal namestnik predsednika nadzornega sveta Frank Sell, ki hkrati vodi tudi svet delavcev za ključni oddelek Mobility Solutions.
Sell je opozoril, da trenutni načrti podjetja ustvarjajo vzdušje, ki ga je opisal kot "popolnoma nevzdržno." Bosch, ki v Nemčiji zaposluje okoli 135.000 ljudi, je novembra napovedal ukinitev do 5.550 delovnih mest ter skrajšanje delovnega časa za približno 10.000 zaposlenih. Večina teh ukinitev, približno 3.800, bo prizadela Nemčijo.
Podjetje zmanjšanje pripisuje šibkemu povpraševanju po inteligentnih sistemih za pomoč voznikom in rešitvah za avtomatizirano vožnjo. "Vse hitrejše spremembe v avtomobilskem sektorju nas silijo, da redno pregledujemo zmogljivosti," je pojasnil Stefan Grosch, član uprave, odgovoren za kadre. Dodal je, da so ti ukrepi nujni za ohranjanje konkurenčnosti Boscha.
Na vprašanje, ali bodo tudi delavci Boscha sledili zgledu delavcev Volkswagna, ki nasprotujejo zaprtju treh tovarn in množičnim odpuščanjem, je Sell dejal, da bodo predstavniki delavcev in sindikati zdaj pripravili akcijski načrt za leto 2025, ki ne izključuje možnosti stavk.
Evropski proizvajalci avtomobilov se soočajo z upadanjem povpraševanja in počasnejšim prehodom na električna vozila, kot je bilo pričakovano. Poleg visokih stroškov se spopadajo tudi s konkurenčnimi cenami kitajskih proizvajalcev, ki vstopajo na evropski trg.
Veliki evropski dobavitelji, med njimi Bosch, ZF, Forvia in Continental, so letos napovedali skoraj 50.000 zmanjšanj delovnih mest po vsem svetu, od tega najmanj 10.000 v Nemčiji in dodatnih 10.000 drugod po Evropi.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del