Nova generacija pametnega kokpita bo razvita v sodelovanju z Nvidio in Microsoftom.
Bosch bo na sejmu CES v Las Vegasu nastopil z jasno usmeritvijo v prihodnost avtomobilskih notranjosti, kjer bodo glavno vlogo igrali umetna inteligenca, programska oprema in digitalne storitve. Največji svetovni avtomobilski dobavitelj želi s tem področjem v prihodnjih letih ustvariti pomemben del prihodkov, pri čemer računa, da bo do leta 2030 samo z infozabavnimi sistemi presegel 2,3 milijarde evrov prodaje.
V središču predstavitve bo nova generacija pametnega kokpita, razvita v sodelovanju z Nvidio in Microsoftom. Sistem je zasnovan tako, da se sproti prilagaja vozniku – spremlja njegove navade, prepoznava ponavljajoče se vzorce uporabe in jih pretvarja v bolj intuitivno uporabniško izkušnjo. Glasovno upravljanje ni več omejeno na posamezne ukaze, temveč omogoča sočasno izvajanje več funkcij, kar naj bi zmanjšalo odvračanje pozornosti in poenostavilo upravljanje vozila.
Pomembna novost je tudi Boscheva platforma za nadgradnjo umetne inteligence, ki odpira vrata posodobitvam že obstoječih vozil. Po navedbah podjetja je mogoče nove AI-funkcije dodajati brez posegov v strojno opremo, kar pomeni, da bi lahko tudi današnji avtomobili dobili funkcije, ki so bile do zdaj rezervirane za povsem nove modele. Bosch pri tem poudarja predvsem večje udobje, boljšo ergonomijo in dodatno varnost v vsakdanjem prometu.
Tehnološko ozadje temelji na zmogljivi računalniški platformi Nvidia Drive AGX Orin, medtem ko integracija Microsoftovih rešitev omogoča uporabo digitalnih storitev in delovnih orodij neposredno v vozilu. Takšna povezava avtomobilskega in IT-sveta vse bolj briše mejo med vozilom in digitalnim ekosistemom, kar je eden ključnih trendov sodobne avtomobilske industrije.
Boscheve ambicije niso osamljene. CES bo tudi letos prizorišče številnih predstavitev s področja programsko definiranih vozil, personaliziranih kabin in umetne inteligence. Dobavitelji iščejo nove vire prihodkov predvsem v programski opremi, saj klasične strojne komponente vse težje zagotavljajo dolgoročno rast.
Da Bosch na tem področju nastopa z veliko težo, potrjujejo tudi številke. Podjetje je že vrsto let največji avtomobilski dobavitelj na svetu, lani pa je avtomobilskim proizvajalcem prodalo za 54,4 milijarde evrov izdelkov in storitev. Vlaganja v umetno inteligenco in digitalne kokpite tako niso le tehnološki eksperiment, temveč strateška poteza, s katero se Bosch pripravlja na novo obdobje avtomobilske industrije.