Bosch: servisi za visokonapetostne sisteme

V bližnji prihodnosti bo v servisnih delavnicah vse več hibridnih vozil. To za strokovnjake za motorna vozila pomeni nove izzive.

27. 1. 2013 | Promocijsko sporočilo

Elektrifikacija pogona motornih vozil je prihodnost. Vendar pa hitrost, s katero se vozila na električni pogon prebijajo na trg, določa razvoj akumulatorske tehnologije. Na trgu se pojavlja čedalje več električnih vozil, ki najbrž pomenijo vmesno stopnjo pri postopnem prehodu na povsem elektrificirano obliko vožnje.

Trenutni trendi obetajo, da bodo v prihodnosti servisne delavnice vse pogosteje opravljale vzdrževalna dela in popravila na vozilih s kombiniranim pogonom, kar prinaša precej novih izzivov. Strokovnjaki za motorna vozila se srečujejo tudi z novimi komponentami, kot so elektromotorji, pogonska elektronika, (inverterji), električni kompresorji hladilne tekočine, sistemi za nadzor polnjenja in visokonapetostni akumulatorji.

Servisni delavci se morajo pripraviti tudi na delo s HV-sistemi, za katere veljajo posebna varnostna pravila. Poleg običajne 12-voltne napeljave so hibridna vozila opremljena z visokonapetostnim omrežjem. HV-sistemi trenutno dostopnih hibridnih vozil dosegajo napetost do 650 V in tok do 500 A. To so življenjsko nevarne napetosti, zato lahko z visokonapetostnimi komponentami hibridnih vozil delajo le strokovnjaki, ki so usposobljeni za varno delo na vozilih z visokonapetostnimi sistemi. Bosch ponuja vse servisne komponente za servisne storitve HV-sistemov (visokonapetostnih sistemov) in ustrezno izobraževanje.