Boschev tehnični kotiček

28. 10. 2013
Deli

KTM Adventure z novim Boschevim sistemom za varnost

Motocikli modelnega leta 2014 gredo pri KTM-u v proizvodnjo decembra 2013, kot prvi pa bodo opremljeni z novo generacijo sistema ABS. Ta velja za prvega, ki tudi takrat, ko je motocikel v nagibu, pazi, da ta med zaviranjem ne zdrsne.

Novo generacijo ABS-a je razvil Bosch, sistem pa so poimenovali MSC (Motorcycle Stability Control). Gre za nadgradnjo do zdaj najlažjega protiblokirnega sistema, ki ga je Bosch začel razvijati in postopoma uvajati v motociklizem pred dobrima dvema letoma. Sistem deluje v sodelovanju s kombiniranim zavornim sistemom in sistemom proti zdrsu pogonskega kolesa. Pri KTM-u pa poudarjajo, da sistem deluje v okviru fizičnih omejitev, torej zgolj kot pomožni sistem za varnejšo vožnjo, ki ne zagotavlja enakih rezultatov kot na primer v avtomobilih. Zanimivo je to, da bodo kupci, ki so si že privoščili letošnji model 1.190-kubičnega Adventureja, tega za razumno vsoto (okoli 500 €) nadgradili z novim sistemom pri vseh pooblaščenih serviserjih. Bosch je ob sodelovanju s proizvajalcema BMW in KTM vodilni na področju varnostne tehnologije na sodobnih motociklih, ki temelji na bogatih izkušnjah iz avtomobilizma. Sistem MSC v osnovi ponuja pet funkcij, ki vplivajo na varnost, in sicer:

•    preprečuje zdrs gum v nagibu,

•    minimizira posedanje pri zaviranju v nagibu

•    preprečuje dvig zadnjega kolesa ob  zaviranju v sili

•    preprečuje zdrsavanje zadnjega kolesa med pospeševanjem iz nagiba

•    preprečuje dvigovanje prednjega kolesa pri močnem pospeševanju