Boschev tehnični kotiček

Boscheve rešitve za zmanjšanje izpustov.

2. 1. 2014

Inženirji pri Boschu že desetletja intenzivno raziskujejo kemični proces zgorevanja, da bi razvili rešitve za zmanjšanje izpustov NOx.

To ponazarja razvoj dizelskega motorja. Moderni dizelski motor ima za približno 96 odstotkov manjši izpust dušikovega oksida kot dizelski motor iz zgodnjih 90. let. Po zaslugi turbopuhala s spremenljivo geometrijo lopatic, ki je zdaj standard, današnji dizelski motorji ponujajo velik navor tudi pri nizkih vrtljajih motorja. Kliše glasnega in umazanega dizla je stvar preteklosti: moderni dizli so tihi in gospodarni.

Sistemi za obdelavo izpušnih plinov, kot je Denoxtronic, tudi zmanjšujejo izpuste NOx, zaradi česar dizelski motorji ustrezajo najstrožjim uredbam (na primer Euro 6). Dizelski motor se je iz delovnega konja spremenil v masovni fenomen. Medtem ko je bilo leta 1997 samo 22 odstotkov prodanih avtomobilov v zahodni Evropi na dizelski pogon, danes ta številka znaša okoli 50 odstotkov.

Tudi v Nemčiji zdaj vsak drugi nov avtomobil deluje na dizelski pogon. Čeprav se pojavljajo novi alternativni pogonski sklopi, je prihodnost za dizelske motorje še vedno svetla. V prihajajočih desetletjih bodo ljudem omogočali vedno večjo mobilnost.

V današnjih časih je možno z modernim kompaktnim avtomobilom na dizelski pogon voziti od Frankfurta do Rima z eno posodo goriva, avtomobil pa pri tem izpusti manj kot 100 gramov CO2 na kilometer. Dizelski motorji se lahko kombinirajo tudi z električnimi komponentami, da se sestavi hibridni pogon. Med novejšimi modeli avtomobilov, ki se pohvalijo s to tehnologijo, sta tudi Peugeot 3008 Hybrid4 in Volvo V60.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri