Kitajski BYD je naslovil ključno težavo elektromobilnosti. Zdaj jo bodo skušali reševati kar sami.
Kitajski avtomobilski velikan BYD želi z vzpostavitvijo nove ultrahitre polnilne infrastrukture po Evropi okrepiti svojo prisotnost in tržni delež na tem hitro rastočem trgu električnih vozil.
Kot je na tiskovni konferenci v Bruslju razkrila Stella Li, podpredsednica podjetja in vodja evropskega trga, bo BYD mrežo razvijal v sodelovanju z lokalnimi infrastrukturnimi partnerji, hitre polnilnice pa bo nameščal tudi pri svojih trgovcih.
»To bo prelomnica, ki bo povečala zaupanje potrošnikov v električno mobilnost,« je poudarila Li, njene izjave pa je povzela belgijska tiskovna agencija Belga.
Megavatne polnilnice za novo generacijo električnih vozil
Središče iniciative bodo t. i. »megawatt flash chargers«, ki omogočajo moč polnjenja do kar 1.000 kilovatov (kW). Namenjeni bodo predvsem prihajajočim modelom, zasnovanim na novi platformi Super e, kot sta Han L in Tang L.
Po navedbah BYD-ja bo sistem omogočal polnjenje do 400–470 kilometrov dosega v le petih minutah, seveda odvisno od združljivosti baterije in generacije vozila.
Kitajski trg že korak pred Evropo
Na domačem kitajskem trgu BYD že ponuja sistem hitrega polnjenja, predstavljen marca, ki omogoča do 400 kilometrov dosega v petih minutah, pri čemer vršna moč doseže 1 megavat. Za zdaj je ta tehnologija omejena zgolj na Kitajsko.
BYD-jev evropski prodor: tovarna na Madžarskem in 10-odstotna rast prodaje
Postavitev evropske ultrahitre polnilne mreže je tesno povezana z BYD-jevo širšo strategijo rasti v regiji. Podjetje načrtuje odprtje svoje prve evropske tovarne osebnih vozil na Madžarskem do konca leta 2025.
Li je razkrila, da BYD-jeva prodaja v Evropi mesečno raste za približno 10 odstotkov, kar nameravajo podpirati tako z razvojem proizvodnega programa kot z nadgradnjo infrastrukture.
V prvih štirih mesecih letošnjega leta je BYD v Evropi prodal 41.409 vozil, kar je več kot štirikrat več kot v enakem obdobju leta 2024 (10.453 vozil), kažejo podatki tržnega raziskovalca Dataforce.
Hitro polnjenje kot ključ za preboj električnih vozil
Z vzpostavitvijo ultrahitre polnilne mreže BYD cilja tudi na enega največjih pomislekov potrošnikov glede prehoda na električna vozila — čas polnjenja.
Čeprav vozniki le redko potrebujejo hitro polnjenje na dolgih poteh, psihološki dejavnik primerljivosti s časom točenja goriva pri bencinskih in dizelskih vozilih še vedno zavira množičnejše sprejetje baterijsko-električnih avtomobilov. Prav z novimi megavatnimi polnilnicami želi BYD to oviro preseči.
Tudi drugi akterji sledijo temu trendu: evropski ponudnik infrastrukture Ionity, ki ga podpirajo največji avtomobilski proizvajalci, bo v letu 2025 začel postavljati polnilne postaje z močjo 600 kilovatov (kW), s čimer nakazujejo prehod na naslednjo generacijo zmogljivejših polnilnih rešitev.