Kitajci očitno ne razumejo Evrope. Velikan zato strategijo obrača na glavo

23. 4. 2025 | Gregor Žvab
Kitajci očitno ne razumejo Evrope. Velikan zato strategijo obrača na glavo (foto: Profimedia)
Profimedia

Očitno ni dovolj, da zgolj prideš v Evropo. Moraš jo tudi razumeti.

Kitajski velikan električne mobilnosti BYD je napovedal celovito prestrukturiranje svojega evropskega poslovanja. Po besedah več zdajšnjih in nekdanjih vodilnih iz podjetja so zgodnji spodrsljaji, kot so skromen nabor prodajnih partnerjev, pomanjkanje kadrov z lokalnim znanjem in zanemarjanje hibridnih modelov, zavrli pričakovano rast.

Nove kadrovske okrepitve in razširjena strategija

V luči tega je BYD okrepil svojo prodajno mrežo, v Evropi začel agresivno novačiti menedžerje, predvsem iz vrst koncerna Stellantis, ter prvič uradno priznal, da zgolj električni modeli v nekaterih državah ne zadostujejo. V prihodnje bo zato vsak nov model za evropski trg na voljo tako v električni kot priključnohibridni različici, je decembra napovedal Alfredo Altavilla, posebni svetovalec za Evropo in nekdanji izvršni direktor Fiat-Chryslerja.

BYD in njegove težave s prilagoditvijo v Evropi
Profimedia

Med ključnimi okrepitevmi so še Maria Grazia Davino (vodja nemškega trga), Alessandro Grosso (Italija) in Alberto De Aza (Španija), vsi nekdanji visoki kadri pri Stellantisu. Zanje je BYD pripravil konkurenčne plačne pakete in možnost hitre rasti.

Slab začetek, obetavnejše nadaljevanje

Čeprav je BYD po besedah nekdanjih zaposlenih sprva napačno obravnaval Evropo kot enoten trg, zdaj to napako poskuša popraviti. Ključen primer? Sponzorstvo evropskega nogometnega prvenstva Euro 2024, kjer se je BYD predstavil kot vodilni proizvajalec »NEV« (New Energy Vehicle). A ta kratica je za evropske potrošnike praktično neznana.

Tudi v Nemčiji, največjem evropskem avtomobilskem trgu, so bile številke daleč od pričakovanj – v letu 2024 je BYD prodal manj kot 2.900 vozil. Načrt za letošnje leto je razširitev prodajne mreže s trenutnih 27 na 120 prodajnih mest, pravi Maria Grazia Davino.

BYD in njegove težave s prilagoditvijo v Evropi
Profimedia

Od stagnacije do pospeška

Zaradi pritiskov na domačem, kitajskem trgu – kjer so cene EV-jev pod stalnim pritiskom – se mora BYD še bolj osredotočiti na tuje trge. Po rekordni prodaji 4,2 milijona vozil v 2024, s katero je BYD prehitel Teslo in postal največji proizvajalec električnih vozil na svetu, je rast v Evropi postala ključna.

V prvem četrtletju 2025 je BYD prodajo v Evropi (vključno z Združenim kraljestvom) potrojil na več kot 37.000 vozil, v primerjavi z 8.500 v enakem obdobju lani. To je znak, da se evropska strategija vendarle premika v pravo smer.

Ambiciozni načrti in novi modeli

Na avtomobilskem salonu v Šanghaju je BYD razstavljal pod štirimi znamkami in predstavil vrsto novih modelov – od cenovno dostopnih Seal 06 in Sealion 06 (od približno 12.800 evrov) do razkošnega SUV-ja Yangwang U8L in športnega koncepta Denza Z.

Čeprav BYD v Evropi zaostaja za svojimi prvotnimi cilji (konec 2024 je imel 2,8 odstotni tržni delež), ostaja ambiciozen: do leta 2030 želi postati vodilni proizvajalec električnih vozil v regiji.

Vrata je odprl največji sejem avtomobilske industrije. To so glavni poudarki

Novo na Metroplay: “Slovenci plačujemo previsok davek za svojo trdoživost.” | Aljoša Bagola