Začetek proizvodnje v Madžarski tovarni se odmika, kitajski gigant spreminja načrte

23. 7. 2025 | STA
Začetek proizvodnje v Madžarski tovarni se odmika, kitajski gigant spreminja načrte (foto: BYD)
BYD

BYD je po neuradnih informacijah agencije Reuters zamaknil začetek proizvodnje vozil v svoji tovarni na Madžarskem. Ta naj bi stekla prihodnje leto in bila bistveno manjša od prvotnih načrtov. V prvem letu naj bi proizvedli zgolj nekaj deset tisoč vozil.

Obrat v bližini Szegeda na jugovzhodu Madžarske blizu meje s Srbijo je prva evropska tovarna električnih avtomobilov proizvajalca BYD. Proizvodnjo v štiri milijarde evrov vredni tovarni bi morali začeti že letos, a so jo po navedbah neimenovanih virov zamaknili na prihodnje leto.

Obenem naj bi bila proizvodnja v prvih dveh letih obratovanja tovarne bistveno manjša od prvotnih načrtov. Kot so pojasnili viri, naj bi v celotnem prvem letu proizvedli nekaj deset tisoč vozil, medtem ko je prvotni predvideni letni obseg znašal 150.000.

Proizvodnja se bo leta 2027 sicer okrepila, a bo po navedbah virov še vedno pod prvotnimi načrti. Največji obseg proizvodnje v tovarni naj bi znašal 300.000 vozil letno.

Po drugi strani pa bo BYD zagnal proizvodnjo vozil v novi tovarni v Turčiji. Po prvotnih načrtih naj bi proizvodnja stekla s koncem leta 2026, letno pa naj bi tam proizvedli 150.000 vozil. Po neuradnih informacijah Reutersa bo turška tovarna zdaj prihodnje leto proizvedla več vozil kot obrat na Madžarskem.

Aktivistki v madridskem muzeju z rdečo barvo polili sliko (VIDEO)

Leta 2027 bo obseg proizvodnje v obratu v turški Manisi precej presegel 150.000 vozil, leta 2028 pa se bo proizvodnja še okrepila.

BYD gradi tovarno na Madžarskem, da bi avtomobile v Evropi prodajal brez carin. Vsi avtomobili, ki jih trenutno prodaja v Evropi, so namreč izdelani na Kitajskem in zanje veljajo 27-odstotne uvozne carine. Veliko avtomobilov, izdelanih v novi tovarni v Turčiji, bo prav tako namenjenih za evropski trg, pri izvozu v EU pa zanje ne bodo veljale carine, še poroča Reuters.

BYD s sedežem v Shenzhenu je bil izvorno izdelovalec baterij, v 2003 pa je vstopil na področje izdelave vozil in od tedaj postal eden od največjih kitajskih igralcev v električni mobilnosti. Leta 2022 je tako družba v celoti prenehala izdelovati vozila z motorji z notranjim zgorevanjem ter se posvetila zgolj hibridnim in povsem električnim vozilom.

Težave v raju - eden največjih svetovnih proizvajalcev se sooča s precejšnjimi izzivi