BYD je po neuradnih informacijah agencije Reuters zamaknil začetek proizvodnje vozil v svoji tovarni na Madžarskem. Ta naj bi stekla prihodnje leto in bila bistveno manjša od prvotnih načrtov. V prvem letu naj bi proizvedli zgolj nekaj deset tisoč vozil.
Obrat v bližini Szegeda na jugovzhodu Madžarske blizu meje s Srbijo je prva evropska tovarna električnih avtomobilov proizvajalca BYD. Proizvodnjo v štiri milijarde evrov vredni tovarni bi morali začeti že letos, a so jo po navedbah neimenovanih virov zamaknili na prihodnje leto.
Obenem naj bi bila proizvodnja v prvih dveh letih obratovanja tovarne bistveno manjša od prvotnih načrtov. Kot so pojasnili viri, naj bi v celotnem prvem letu proizvedli nekaj deset tisoč vozil, medtem ko je prvotni predvideni letni obseg znašal 150.000.
Proizvodnja se bo leta 2027 sicer okrepila, a bo po navedbah virov še vedno pod prvotnimi načrti. Največji obseg proizvodnje v tovarni naj bi znašal 300.000 vozil letno.
Po drugi strani pa bo BYD zagnal proizvodnjo vozil v novi tovarni v Turčiji. Po prvotnih načrtih naj bi proizvodnja stekla s koncem leta 2026, letno pa naj bi tam proizvedli 150.000 vozil. Po neuradnih informacijah Reutersa bo turška tovarna zdaj prihodnje leto proizvedla več vozil kot obrat na Madžarskem.
Leta 2027 bo obseg proizvodnje v obratu v turški Manisi precej presegel 150.000 vozil, leta 2028 pa se bo proizvodnja še okrepila.
BYD gradi tovarno na Madžarskem, da bi avtomobile v Evropi prodajal brez carin. Vsi avtomobili, ki jih trenutno prodaja v Evropi, so namreč izdelani na Kitajskem in zanje veljajo 27-odstotne uvozne carine. Veliko avtomobilov, izdelanih v novi tovarni v Turčiji, bo prav tako namenjenih za evropski trg, pri izvozu v EU pa zanje ne bodo veljale carine, še poroča Reuters.
BYD s sedežem v Shenzhenu je bil izvorno izdelovalec baterij, v 2003 pa je vstopil na področje izdelave vozil in od tedaj postal eden od največjih kitajskih igralcev v električni mobilnosti. Leta 2022 je tako družba v celoti prenehala izdelovati vozila z motorji z notranjim zgorevanjem ter se posvetila zgolj hibridnim in povsem električnim vozilom.