Zaloga je prevelika, prodaja pa premajhna.
Kitajski proizvajalec električnih vozil BYD, ki je v zadnjih letih prevladoval na trgu z izjemno rastjo prodaje, je po poročanju zaupnih virov v zadnjih mesecih upočasnil tempo proizvodnje in širjenja. Med ukrepi so tudi zmanjšanje proizvodnih izmen in preložitev vzpostavitve novih proizvodnih linij.
Umirjanje po rekordni rasti
Po tem, ko je BYD lani prodal kar 4,27 milijona vozil – večinoma na domačem trgu –, je za letošnje leto napovedal skoraj 30-odstotno povečanje prodaje na 5,5 milijona vozil. Vendar pa naj bi podjetje zmanjšalo proizvodnjo za vsaj tretjino zmogljivosti v nekaterih svojih tovarnah in odpovedalo nočne izmene, so povedali viri, ki so želeli ostati anonimni.
Ukrepi so prizadeli vsaj štiri tovarne, obenem pa naj bi BYD začasno ustavil nekatere načrte za širitev proizvodnih zmogljivosti. Po navedbah virov je šlo bodisi za zmanjševanje stroškov bodisi za odziv na nedosežene prodajne cilje.
Prodaja ne dohaja zalog
Kljub agresivnim znižanjem cen – najcenejši model BYD zdaj stane zgolj 55.800 juanov (približno 7.800 evrov) – se podjetje sooča z naraščajočimi zalogami. Anketa kitajskega združenja avtomobilskih trgovcev (CADA) iz maja je pokazala, da so imeli BYD-jevi trgovci povprečno 3,21 meseca zalog, kar je največ med vsemi znamkami na Kitajskem. V primerjavi s tem je bila industrijska povprečje 1,38 meseca.
Velik trgovec BYD iz province Shandong naj bi prenehal z delovanjem, pri čemer naj bi bilo vsaj 20 njegovih poslovalnic zapuščenih ali zaprtih, so poročali državni mediji.
Upad proizvodnje že od aprila
Po podatkih Kitajskega združenja avtomobilskih proizvajalcev (CAAM) se je rast BYD-jeve proizvodnje aprila zmanjšala na 13 odstotkov, maja pa celo na zgolj 0,2 odstotka v primerjavi z enakim obdobjem lani. To so bile najnižje stopnje rasti po februarju 2024, ko je bila proizvodnja okrnjena zaradi praznovanja lunarnega novega leta.
Povprečna mesečna proizvodnja v aprilu in maju je bila za 29 odstotkov nižja kot v zadnjem četrtletju leta 2024, kar pomeni preobrat v primerjavi z rastjo v preteklih dveh letih.
V iskanju novih trgov
Ker domači trg postaja vse bolj nasičen, kitajski proizvajalci vse bolj gledajo v tujino. V prvih petih mesecih leta 2025 je BYD prodal 1,76 milijona vozil, od tega približno 20 odstotkov v tujini. Regulativni organi na Kitajskem so ob vse močnejši cenovni vojni med proizvajalci začeli pozorneje spremljati dogajanje v avtomobilski industriji, saj to pritiska na dobavitelje, proizvajalce in trgovce.
Kitajski trgovci so avtomobilske proizvajalce tudi pozvali k hitrejšemu izplačilu povračilnih spodbud, s čimer bi olajšali denarni tok in blažili negativne posledice prodajnih pritiskov.
Prihodnost BYD ostaja negotova
BYD je v nekaj letih z izredno ofenzivo postal največji proizvajalec električnih vozil na svetu, a trenutni trendi nakazujejo, da bi se lahko zagon upočasnil. Kombinacija zniževanja cen, visokih zalog in padca povpraševanja kaže na potrebo po strateški prilagoditvi.
Kako dolgo bo BYD zdržal pritisk trga in ali bo uspel ohraniti vodilno vlogo, bo pokazal čas – morda tudi na račun še bolj intenzivne usmeritve na evropske in druge svetovne trge.
https://avto-magazin.metropolitan.si/novice/kitajska-evropa-prodaja-maj-rast-2025/