Glede na to, kako zaščitniški so Nemci do svojih znamk, se zna razviti zanimiva situacija.
Kitajski proizvajalec električnih vozil BYD (Build Your Dreams) načrtuje odprtje tretje montažne tovarne v Evropi, pri čemer naj bi bila Nemčija ena izmed resnih kandidatov. Po poročanju Reutersa se podjetje odloča med več lokacijami, pri čemer tehtajo med gospodarskimi prednostmi in izzivi, kot so visoki stroški dela in energije ter nizka fleksibilnost proizvodnje. Končna odločitev še ni sprejeta, a BYD s širitvijo dokazuje, da resno cilja na evropski trg.
Razlogi za širitev in izogibanje carinam
BYD se želi z novo tovarno izogniti uvoznim carinam, ki jih je Evropska unija lani uvedla za kitajske električne avtomobile. S postavitvijo proizvodnje znotraj Evrope bi podjetje okrepilo svoj položaj kot lokalni proizvajalec in si zagotovilo večjo sprejemljivost med evropskimi kupci.
Podjetje sicer že gradi dve tovarni – na Madžarskem, kjer bo proizvodnja stekla oktobra 2025, in v Turčiji, kjer se pričakuje zagon marca 2026. Ko bosta tovarni delovali s polno zmogljivostjo, bosta lahko skupaj proizvedli do 500.000 vozil letno.
Pri izbiri lokacije BYD upošteva tudi politična stališča posameznih držav. Po navedbah virov iz podjetja se izogiba vlaganju v države, ki so podprle evropske carine na kitajska vozila, kar pomeni, da Italija in Francija trenutno nista med favoriti za novo tovarno.
Volkswagnove tovarne kot možna rešitev?
Ena od možnosti, ki jih BYD preučuje, je prevzem obstoječih Volkswagnovih obratov, ki so jim napovedali za zaprtje. Nemčija sicer velja za najpomembnejše evropsko avtomobilsko tržišče, hkrati pa se sooča z izzivi visokih stroškov dela in nižje produktivnosti v primerjavi s konkurenčnimi državami.
Nemška politika poskuša privabiti nova vlaganja, pri čemer krščanskodemokratska stranka (CDU), ki ima visoke možnosti za zmago na naslednjih volitvah, obljublja znižanje davkov za podjetja in boljše pogoje za zaposlovanje kvalificirane delovne sile. Vendar CDU hkrati nasprotuje državnim subvencijam, ki jih je aktualna vlada pod vodstvom Olafa Scholza uporabila za privabljanje velikih investicij, kot je npr. Intelova tovarna.
BYD podvojuje prodajo v Evropi
Širitev proizvodnih kapacitet sovpada z ambicioznimi cilji rasti v Evropi. Po ocenah analitske hiše S&P Global Mobilitybo BYD v letu 2025 več kot podvojil prodajo, saj pričakujejo 186.000 prodanih vozil (v primerjavi z 83.000 v letu 2024). Do leta 2029 naj bi prodaja dosegla skoraj 400.000 vozil.
Najbolje prodajani BYD-jev model v Evropi v letu 2025 je Atto 3, ki je našel 13.655 kupcev, sledijo Seal U (11.678), Dolphin (11.437) in Seal (10.578).
Prvi modeli, ki bodo izdelani v madžarski tovarni, bodo Dolphin in Atto 3, medtem ko se za proizvodnjo v Evropi razmišlja tudi o modelih Atto 2 in Seagull, ki bo na stari celini na voljo od aprila.
Kaj pomeni širitev BYD-ja za evropski trg?
BYD s svojo širitvijo jasno nakazuje, da namerava postati eden ključnih igralcev na evropskem trgu električnih vozil. Nemčija bi lahko postala ključna strateška točka, vendar mora podjetje tehtati med političnimi in ekonomskimi dejavniki. Ne glede na to, ali bo nova tovarna postavljena v Nemčiji ali kateri drugi državi, pa je jasno eno – BYD ima resne načrte za prevzem evropskega trga električnih avtomobilov in ni več le kitajska znamka, ampak globalni igralec.