Evropski proizvajalci jih zapirajo, kitajski pa odpirajo. Ta velikan bo na stari celini postavil še tretjo tovarno

7. 3. 2025 | Gregor Žvab
Deli

Računajo, da bo povpraševanje po njihovih avtomobilih v prihodnosti tako veliko, da bodo potrebovali še eno tovarno.

Kitajski avtomobilski gigant BYD pospešeno širi svojo prisotnost v Evropi. Čeprav njihovi dve novi tovarni v Evropi še nista začeli proizvodnje, že razmišljajo o odprtju tretje tovarne na stari celini.

Evropski proizvajalci jih zapirajo, kitajski pa odpirajo. Ta velikan bo na stari celini postavil še tretjo tovarno
BYD

Prvi dve tovarni: Madžarska in Turčija

Prva evropska tovarna v Szegedu na Madžarskem bo proizvodnjo zagnala konec leta 2025, medtem ko bo druga, v Izmirju v Turčiji, začela obratovati sredi leta 2026. Stella Li, vodja BYD za Evropo, je razkrila, da bi lahko tovarni kmalu postali premajhni za uresničitev njihovih ambicioznih načrtov rasti.

"Razmišljamo o tretji tovarni v Evropi," je povedala za Automobilwoche med dogodkom v Frankfurtu. "Odločitev bomo sprejeli v enem do dveh letih."

Evropski proizvajalci jih zapirajo, kitajski pa odpirajo. Ta velikan bo na stari celini postavil še tretjo tovarno
Profimedia

Tovarne kot odgovor na visoke evropske carine

BYD se s proizvodnjo v Evropi želi izogniti visokim carinam Evropske unije na uvoz električnih vozil iz Kitajske. Trenutno morajo njihovi modeli, uvoženi s Kitajske, poleg osnovne 10-odstotne dajatve plačati še dodatnih 17 odstotkov carine.

Madžarska tovarna bo sprva imela letno zmogljivost 150.000 vozil, v drugi fazi pa se bo proizvodnja povečala na 300.000 enot. Turška tovarna bo po besedah Li dosegla podobno proizvodno kapaciteto.

BYD Atto 2
BYD Atto 2
BYD

Prednost turške lokacije je tudi v tem, da bo BYD lahko vozila iz Turčije izvažal v EU brez carin, zaradi česar vidijo v tej državi velik potencial.

V letu 2025 je BYD v Evropi največ prodal model Atto 3, ki je dosegel 13.655 prodanih enot, sledili pa so mu Seal U (11.678 avtomobilov), Dolphin (11.437 avtomobilov) in Seal (10.578 avtomobilov)

byd atto 3, varnost, euroncap
Profimedia

Prva modela, ki bosta nastajala v madžarski tovarni, bosta Dolphin in Atto 3, medtem ko bi se lahko v prihodnje proizvodnja razširila še na Atto 2 in Seagull, ki v Evropo prihaja že aprila.

Poslavlja se eden najbolj priljubljenih - zdaj vemo, kdaj bodo ugasnili proizvodnjo

Novo na Metroplay: Perica Jerković o družinskih trenutkih, delu komika in čisto prvem nastopu