Računajo, da bo povpraševanje po njihovih avtomobilih v prihodnosti tako veliko, da bodo potrebovali še eno tovarno.
Kitajski avtomobilski gigant BYD pospešeno širi svojo prisotnost v Evropi. Čeprav njihovi dve novi tovarni v Evropi še nista začeli proizvodnje, že razmišljajo o odprtju tretje tovarne na stari celini.
Prvi dve tovarni: Madžarska in Turčija
Prva evropska tovarna v Szegedu na Madžarskem bo proizvodnjo zagnala konec leta 2025, medtem ko bo druga, v Izmirju v Turčiji, začela obratovati sredi leta 2026. Stella Li, vodja BYD za Evropo, je razkrila, da bi lahko tovarni kmalu postali premajhni za uresničitev njihovih ambicioznih načrtov rasti.
"Razmišljamo o tretji tovarni v Evropi," je povedala za Automobilwoche med dogodkom v Frankfurtu. "Odločitev bomo sprejeli v enem do dveh letih."
Tovarne kot odgovor na visoke evropske carine
BYD se s proizvodnjo v Evropi želi izogniti visokim carinam Evropske unije na uvoz električnih vozil iz Kitajske. Trenutno morajo njihovi modeli, uvoženi s Kitajske, poleg osnovne 10-odstotne dajatve plačati še dodatnih 17 odstotkov carine.
Madžarska tovarna bo sprva imela letno zmogljivost 150.000 vozil, v drugi fazi pa se bo proizvodnja povečala na 300.000 enot. Turška tovarna bo po besedah Li dosegla podobno proizvodno kapaciteto.
Prednost turške lokacije je tudi v tem, da bo BYD lahko vozila iz Turčije izvažal v EU brez carin, zaradi česar vidijo v tej državi velik potencial.
V letu 2025 je BYD v Evropi največ prodal model Atto 3, ki je dosegel 13.655 prodanih enot, sledili pa so mu Seal U (11.678 avtomobilov), Dolphin (11.437 avtomobilov) in Seal (10.578 avtomobilov)
Prva modela, ki bosta nastajala v madžarski tovarni, bosta Dolphin in Atto 3, medtem ko bi se lahko v prihodnje proizvodnja razširila še na Atto 2 in Seagull, ki v Evropo prihaja že aprila.
Novo na Metroplay: Perica Jerković o družinskih trenutkih, delu komika in čisto prvem nastopu