Avtomobilski proizvajalec s tožbami nad influencerje, ki škodujejo ugledu znamke

5. 6. 2025 | Uredništvo
Avtomobilski proizvajalec s tožbami nad influencerje, ki škodujejo ugledu znamke (foto: BYD)
BYD

Kitajski proizvajalec električnih vozil BYD se je odločil na sodišču spopasti z influencerji, za katere v podjetju menijo, da blatijo ugled znamke.

BYD je sprožil pravne postopke proti 37 računom na družbenih omrežjih zaradi domnevno usklajenih spletnih kampanj z namenom škodovanja ugledu podjetja, dodatnih 126 računov pa ostaja pod notranjim nadzorom.

V podjetju so že pred časom organizirali tudi nagradni program, v okviru katerega za preverjene informacije o organiziranih kampanjah blatenja ponujajo med 50.000 in 5 milijoni juanov (približno 6500 do 650.000 evrov).

Li Yunfei, vodja oddelka za odnose z javnostmi, ob tem poudarja, da BYD sprejema zakonit nadzor s strani medijev, vendar pa ne bo dopuščal širjenja lažnih informacij ali osebnih diskreditacij. Vsa vsebina, ki bi lahko služila kot dokaz, se hrani za morebitne sodne postopke.

Zakaj je maketa srbskega Expa razstavljena na ljubljanski občini

BYD pa tokrat ne išče prvič pravice na sodišču. V preteklosti so vložili več tožb proti uporabnikom, ki naj bi širili lažne trditve o blagovni znamki. Uporabnik Zhou Haoran Sean je bil denimo spoznan za krivega obrekovanja zaradi trditev, da naj bi BYD manipuliral z vplivneži z namenom diskreditacije konkurentov. Sodišče mu je naložilo javno opravičilo in plačilo odškodnine v višini 100.000 juanov (približno 13.000 evrov).

Račun AutoBiBiBi na platformi WeChat je bil obsojen zaradi žaljivih in neresničnih izjav, uperjenih proti podjetju in njegovemu vodstvu. Odločitev sodišča je prav tako vključevala opravičilo in finančno poravnavo.

V dveh ločenih primerih so sodišča razsodila, da sta računa Taodianchi in Yin Ge Jiang Dianche širila zavajajoče trditve o varnosti vozil BYD. Gre za primer nepoštene konkurence, za kar so bila dosojena opravičila in denarne kazni.

V drugih primerih so posamezniki prejeli upravne sankcije ali kazni zaradi širjenja lažnih govoric, med drugim o eksplozijah vozil in domnevnem stečaju podjetja.

BYD poudarja, da pravni postopki še potekajo in da bodo dosledno ukrepali proti vsem, ki sodelujejo v škodljivih aktivnostih. Javnost vabijo k sodelovanju in prijavi preverjenih informacij njihovemu notranjemu uradu za prijavo lažnih vsebin.

Podjetje ob tem opozarja, da so tudi spletne platforme predmet pravne regulative in da bodo še naprej uporabljali vse pravne vzvode za zaščito svojega ugleda in tržne stabilnosti.

Takšna izguba ugleda ni doletela še nobene znamke - z vrha lestvice priljubljenosti je naglo zdrsnila povsem na dno