V razredu kompaktnih križancev se bo letos zares naredila gneča. Nekatere znamke so svoje adute že predstavile, marsikatera ga še bo. Med prve se uvršča tudi francoski Citroën.
Pri Citroënu so že pred časom napovedali, da bodo njihovi naslednji modeli oblikovno nadaljevali zgodbo Cactusa. Pravijo, da so naredili temeljito raziskavo trga, ki je pokazala, da so trenutni (pa tudi morebitni bodoči) kupci navdušeni nad njihovim oblikovnim pristopom, ki ga je prvi v svet popeljal že omenjeni Cactus. Tako zatrjujejo, da jih pri oblikovanju navdušujejo prav omenjene stranke, Citroën pa jim vrača v obliki avtomobilov, zaradi katerih so kupci drugačni, a zadovoljni. Tudi zato so lani po vsem svetu prodali že več kot 1,2 milijona avtomobilov.
A začetek je vedno težak. Cactusa ne moremo ravno opisovati s presežniki, z njegovo evolucijo, manjšim C3, pa je že drugače. Čeprav povzema številne elemente večjega modela, je, v celoti gledano, C3 prikupen avtomobil, ki s svojo majhnostjo navdušuje v prenatrpanih mestih. Pod črto to pomeni, da kupec z njim dobi oblikovno všečen avtomobil, ki je lahko tudi zelo dobro opremljen, hkrati pa avto služi svojemu namenu – prebijanju skozi mestne gneče. Tako ne čudi, da se je zanj v prvih sedmih mesecih prodaje odločilo že več kot 130 tisoč kupcev. Številka, ki se je marsikatera druga avtomobilska znamka ne bi sramovala, sploh ne pri tako majhnem avtomobilu.
A ker so pri Citroënu že pred časom oznanili, da bodo tudi prihodnji modeli povzemali Cactusovo obliko, je jasno, da je C3 Aircros zgolj evolucija modela C3. In da je to prava pot in ne le zgolj Citroenova filozofija nakazujejo že prej omenjene prodajne številke. Hkrati je treba železo kovati, dokler je vroče.
Tako C3 Aircross prinaša novo oblikovno izvedenko Cactusa s pridihom manjšega C3. Pri tem Francozi stavijo na oblikovno všečnost, oddaljenost od tal (20 milimetrov višje podvozje kot pri C3), prostornost in personalizacijo. Trendno bo mogoče izbrati streho v drugačni barvi (štiri različne), na voljo pa bodo klasična 16-palčna in 16- ali 17-palčna lahka platišča. Posledično bo kupcu na voljo 90 različnih kombinacij zunanjosti. Tudi notranjost ne bo monotona, na voljo je pet različnih. Snovalci novinca obenem zagotavljajo, da so se podrobno posvetili uporabljenim materialom, sedežem, zvočni izolaciji, odlagalnim površinam in podvozju. Vse to zato, da bi zagotovili preprosto in udobno uporabo, nadgrajeno z nadpovprečno prostornostjo. Čeprav govorimo o majhnem križancu, bo lahko C3 Air cross opremljen s kar 12 varnostno-asistenčnimi sistemi, med katerimi naj izpostavimo projicirni zaslon, kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, parkirnega asistenta, samodejno zaviranje v sili, prepoznavanje prometnih znakov. Brez dvoma za številne sisteme velja, da so v tem razredu bolj izjema kot pravilo. In ker pravijo, da sledijo trendom, zagotavljajo, da bo novinec povezljiv tudi s svetom oziroma spletom. Vključno z aplikacijama Android Auto in Apple Carplay, vse pa bo mogoče nadzorovati oziroma upravljati na sedempalčnem zaslonu, občutljivem za dotik. In da se baterija pametnega telefona ne bi prehitro spraznila, bo v C2 Aircross na voljo še brezžično polnjenje.
Kupcu bo na razpolago osem motorjev, pri čemer je seveda treba omeniti, da Citroën prodajne številke zbira po vsem svetu (avto bo naprodaj v kar 94 državah), zato bo evropski kupec omejen na šest motorjev. Večinoma gre za znane agregate, z močmi od 82 do 130 'konj'. Ob serijskem ročnem menjalniku bo doplačilno na voljo tudi šeststopenjski samodejni.
C3 Aircross v dolžino meri 4,15 metra, v širino 1,76 in v višino 1,64 metra. Pri tem Francozi zagotavljajo, da se lahko postavlja z eno od najprostornejših notranjosti, v kateri veliko vlogo odigra pomična zadnja klop. Razdeljena je na dva dela, ki ju je mogoče posamično pomikati do 15 centimetrov naprej oziroma nazaj. S tem lahko voznik in potniki izbirajo med udobnostjo v potniški kabini ali prostornostjo v prtljažniku. Ta v osnovi ponuja 410 litrov, s pomikom klopi pa kar 520 litrov prostora. A pri Citroënu so mislili tudi na tiste, ki jim to ni dovolj. Ob zlaganju naslonjal zadnjih sedežev je prav tako mogoče zložiti naslonjalo sprednjega sopotniškega sedeža ter tako prepeljati predmete dolge celo 2,4 metra, v celoti pa je na voljo kar 1.289 litrov prtljažne prostornine.
Kompaktnega križanca C3 Aircross bodo izdelovali v španski Saragossi, prvi primerki pa se bodo z njenih proizvodnih trakov v prodajo pripeljali v drugi polovici letošnjega leta. Slovenski zastopnik bo cene objavil predvidoma prihodnji mesec.
besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Sebastjan Plevnjak, Citroën
Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"