Čakajte malo, bo to drugi slovenski Pipistrel?!

4. 9. 2022 | STA
Deli
Čakajte malo, bo to drugi slovenski Pipistrel?! (foto: Profimedia)
Profimedia

Letos so odprli podjetje, poskrbeli za proizvodnjo in svoje produkte začeli pošiljati na trg. Slovenci smo res lahko ponosni na takšne zgodbe! Je tako? 

"Čakajte malo, bo to drugi slovenski Pipistrel," smo se vprašali, ko smo slišali za novico, o kateri pišemo v nadaljevanju tega članka. Odgovor je: "Ja, lahko bi bil ... z eno samo razliko. Ti so specializirani za ultra lahke helikopterje in ne letala."

Kaj točneje imamo v mislih?

Miro Črv s Šentviške planote je pred več kot desetletjem začel razvijati svojo idejo posebnega malega koaksialnega helikopterja. Letos je odprl podjetje, poskrbel za proizvodnjo enega najlažjih osebnih helikopterjev na svetu in jih začel pošiljati na trg.

Produkt podjetja Mirocopter je majhen koaksialni helikopter, ki je danes eden najlažjih osebnih koaksialnih helikopterjev na svetu.

Kot pojasnjujejo v podjetju, ob rednem vzdrževanju helikopter nudi zanesljivo letenje z nizkimi operativnimi stroški in nizkimi stroški vzdrževanja. Razvijali in preizkušali so ga več kot 12 let, podjetje pa ustanovili letos. Zaenkrat zaposlenih nimajo, naloge, potrebne za delovanje podjetja, opravljata Miro Črv in Petra Marušič.

Kako priporočljivo je avto prati pozimi? Odgovor strokovnjakov vas bo presenetil

V podjetju Mirocopter trenutno helikopterje prodajajo prek pooblaščenih proizvajalcev po svetu.

Letos jih bodo prodali okrog deset. Največ helikopterjev prodajo v ZDA, kjer je upravljanje s takšnimi letalnimi napravami tudi dovoljeno.

Cena helikopterja je po vsem svetu enotna, in sicer 33.000 evrov, kupci pa plačajo še stroške dostave oziroma carine. Proizvodnja traja od štiri do pet mesecev.

Pri proizvodnji jim trenutno pomaga inženirsko podjetje EL-KRM iz Cerknega, ki po specifikacijah proizvede helikopter in ga sestavi.

Pri oblikovanju helikopterja je sicer sodelovalo tudi podjetje Smarteh iz Tolmina, ki je razvilo in proizvedlo kontrolni panel in celotno instrumentalno ploščo. Po besedah Mira Črva so zadovoljni, da njihov helikopter v celoti nastane v lokalnem okolju, čeprav zaenkrat v Sloveniji z napravo, ki je serijsko proizvedena, trenutno ni možno leteti.

Vizija podjetja je, da bodo izdelek razvijali še naprej, prav razvoj in izboljšave helikopterja so njihov največji poudarek.

Prizadevajo si razširiti tudi krog prodajalcev, a zaenkrat še preverjajo odziv tržišča, izvajajo pa tudi certificiranja te vrste helikopterja na trgih izven ZDA. Trenutno opažajo tudi veliko zanimanje za konverzacijo helikopterja v težko nosilne drone, na tem področju zaenkrat sodelujejo z več tujimi podjetji.

Nazadnje so bili pred kratkim prisotni na največjem svetovnem letalskem sejmu v ZDA, odziv organizatorjev in obiskovalcev pa je bil po mnenju podjetja nad vsemi pričakovanji.

Oglejte si še spodnji VIDEO:

Fotografije: Profimedia, arhiv Microcopter

Preberite še: Ne le Mercedes E 220 karavan in Rolls-Royce, pri Nataši Pirc Musar doma se skriva tudi tole vozilo, ki si ga ne more privoščiti kar vsak! (+ FOTO)

Priporočamo tudi: Vas zanima, kakšen avto vozi Modrijan Blaž Švab? (TOLIKO stane!)

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec