Z novo limuzino serije 5 so pri BMW predstavili novo električno različico z oznako i5, v ponudbi pa ostajajo tudi klasični pogoni - preverite kakšni.
Pri BMW so predstavili novo limuzino serije 5, ki je vedno težko pričakovana novost. Prvič in bržkone tudi zadnjič bo na voljo z vsemi pogoni, ki so danes v najpogostejši uporabi. Bencinskim, dizelskim in priključnim hibridnim različicam se je prvič pridružil tudi i5, ki ga poganja elektrika. BMW prilagodljiva platforma CLAR namreč omogoča tako električni kot pogon s termičnimi motorji. S podvozjem ostajajo pri dvojnih trikotnih vodilih spredaj in večtočkovnemu vpetju zadaj. Karavanska različica sledi naslednje leto.
Nova petica je z dodatnimi 97 milimetri v primerjavi s predhodnikom v dolžino sedaj presegla pet metrov - meri 5,06 metra. Medosna razdalja je daljša za dva centimetra (2,995 metra), večja pa je tudi v druge smeri - široka 1,9 metra in visoka 1,515 metra.
Preberite tudi: Kje bi najraje sedeli v novi BMW-jevi limuzini?
Pa se sprehodimo skozi pogonsko ponudbo. Prvi bo na voljo i5 v dveh različicah (tretja prihaja naslednje leto) - z 250 (eDrive 40i) ali 442 kW (M60 xDrive) moči. Slednji zmore 820 Nm navora, do stotice pospeši v 3,8 sekunde in je v tem smislu najhitrejša petica od prihoda M5. Električna modela imata zadaj zračno vzmetenje. Na bencinskem delu se ponudba začne s 520i, ki ima blago hibridiziran in prisilno polnjen štirivaljnik s 140 kW (190 KM) moči. No ja, tu se zgodba za zeleno Evropo že konča, saj 530i in 540i pri nas ne bosta naprodaj.
Prihodnjo pomlad prihajata še dva priključna hibrida z bencinskimi motorji. Šibkejši 530e z dvolitrskim štirivaljnikom zmore 220 kW (299 KM) moči ter do 102 kilometra električnega dosega (WLTP). Močnejši 550e xDrive s trilitrskim šestvaljnikom pa zmore 360 kW (489 KM) moči in 700 Nm sistemskega navora. Do stotice pospeši v 4,3 sekunde in omogoča do 90 km električnega dosega (WLTP). Oba imata baterijo zmogljivosti 19,4 kWh.
V dizelski ponudbi bo na začetku le 520d xDrive z blago hibridiziranim in prisilno polnjenim štirivaljnikom, ki zmore 145 kW (197 KM) in 400 Nm navora. Naslednje leto pa se mu bo pridružil še povsem nov dizelski šestvaljnik, ki se zdi v takšnem avtomobilu za zdaj še nepogrešljiv. Ali bo na voljo tudi v Evropi, še ni znano. Vse različice s termičnimi motorji imajo osemstopenjski samodejni menjalnik.
V notranjosti se petica z obliko armaturne plošče, volanom ter infozabavnim sistemom ozira po večji sedmici. Trajnostno vegansko usnje na sedežih, vratih in armaturni plošči je serijsko. Infozabavni sistem (iDrive 8.5) omogoča tudi spremljanje video vsebin in igranje igric z upravljanjem prek pametnega telefona.
Novi vozni asistent bo v ZDA, Kanadi in Nemčiji pri hitrosti do 130 km/h na avtocestah omogočal prevzem krmiljenja. Avto bo sam zamenjal tudi pas, pri čemer bo voznik namero potrdil s pogledom v stransko ogledalo. Nov sistem samodejnega parkiranja prek aplikacije deluje v razdalji do 200 metrov.
V petici ga trenutno ni, a BMW ga ima v ponudbi. Osemvaljnik, namreč!