Caravaning salon Düsseldorf: Prestiž, inovacije in crossoverji

Največji salon počitniških vozil, prikolic za kampiranje in opreme za prosti čas se vsako leto konec poletja tradicionalno priredi v Düsseldorfu. Tudi letos so avtodomarsko sceno pretresli pri novomeški Adria Mobil, saj so pripravili kar dve novosti, ki prinašata nov zagon ob 50. obletnici te znamke.

Caravaning salon Düsseldorf: Prestiž, inovacije in crossoverji (foto: Peter Kavčič) Peter Kavčič
20. 10. 2015

Poleg Adrijinih novosti, kjer velja omeniti tudi agilen in športno opremljen model Twin GIT, ki je nastal pod natančnim oblikovalskim očesom legendarnega oblikovalca Georga Gedla, je bil na letošnjem salonu močno zaznaven porast manjših vozil za prosti čas, ki omogočajo pohajkovanja in prostočasne aktivnosti za dva. Tu je glavno pozornost 'ukradel' Volkswagnov Transporter T6 California, ki bo na voljo v treh izvedbah, v vsakem primeru pa ima California vedno dvižno streho, ki se v nekaj sekundah spremeni v ležišče. V svetu avtomobilizma so se v zadnjih letih izjemno razpasli crossoverji, avtodomarska scena pa se je šele zdaj nekoliko bolj resno lotila izdelave kompaktnih avtodomov na podvozju kombijev s pogonom 4 x 4 in večjo oddaljenostjo od tal. A to vseeno niso resna ekspedicijska vozila, ki slonijo na šasijah terenskih tovornjakov, ampak bolj našminkane izvedbe z velikimi terenskimi gumami.

Kompaktnost in uporabnost v mestu ter vozila za odkrivanje nekoliko manj obljudenih cestic so vsekakor trend, ki opazno raste, ampak to še ne pomeni, da ni bilo zaznati prestiža in blišča. Največjim se je tokrat premierno predstavila tudi Adria Mobil, saj so pokazali povsem nov triosni avtodom serije Sonic Supreme 810 SC, ki v dolžino meri kar 8,75 metrov z vso opremo in sodi v Adrijino ponudbo najvišjega razreda. Tu težav z omejitvami nosilnosti ne bo, seveda pa lahko takega lepotca vozite z vozniškim dovoljenjem kategorije C.

A Adria se ni ustavila pri tem, največjem predstavniku njihovih avtodomov. S konceptnim avtodomom Compact SLS, ki pripravljen za vožnjo v dolžino ne presega 6 metrov in ob tem ponuja vzdolžno ležišče ter popolnoma funkcionalno tlorisno razporeditvijo, so šokirali tako obiskovalce kot strokovno javnost ter poželi val navdušenja. Z ekskluzivno tehnološko rešitvijo z izvlečno zadnjo steno, ki pri parkiranem avtodomu ponudi povsem enako veliko zadnjo posteljo kot večji avtodomi, so zadeli nišo in poskrbeli, da so prišli v glavne novice s sejma. S tem Adria nadaljuje svojo uspešno razvojno in poslovno pot, ki že vrsto let daje tudi odlične poslovne rezultate. V prvi polovici letošnjega leta je Adria Mobil dosegla 28 odstotkov višje poslovne prihodke iz prodaje kot v enakem lanskem obdobju, zaradi nekoliko povečanega tržnega deleža in same rasti povpraševanja na evropskih trgih pa prav tako načrtuje, da ji bo do konca leta 2015 uspelo prodati več kot 10.000 produktov, od počitniških prikolic in avtodomov 'vanov' do vse bolj priljubljenih počitniških hišic.

Posebni in za Adrio zgodovinski dogodek je na prisrčen način obeležila tudi Tina Maze, ki je kot posebna gostja na tiskovni konferenci razkrila, kako preživlja prosti čas. Tina in Andrea namreč pridno izkoriščata avtodom, natančneje Adrijin prestižni model Sonic, s katerim se odpeljeta tako na izlete kot tudi na treninge. »Predvsem je super, da se lahko pripelješ do smučišča, čisto zraven snega, ali pa poleti do morja, in uživaš v svobodi in mobilnosti, ki jo tak avtodom ponuja. Veliko sva se prevozila po Sloveniji, ki je čudovita, in zaenkrat še nisva odrinila na kakšno daljše popotovanje po Evropi, saj sva v resnici dolgih voženj naveličana. Nekaj malega sva se vozila še po Avstriji in Italiji, kjer sva predvsem izkoristila možnost, da se pripelješ visoko v hribe, parkiraš in že se lahko odpraviš plezat v steno. V tekmovalni karieri sva se oba ogromno prevozila po cestah in Slovenija nama ponuja odlične možnosti,« je povedala naša najuspešnejša smučarka vseh časov.

V Düsseldorfu letos svoje proizvode predstavlja več kot 590 razstavljavcev z vsega sveta, ki skupno zastopajo 130 različnih blagovnih znamk vozil in opreme za prosti čas. Razstavljavci imajo na voljo 195.000 kvadratnih metrov razstavnih površin, na katerih bodo predstavili več kot 2.000 vozil s področja karavaninga. Gre torej za največji poslovni dogodek leta za svetovne proizvajalce s tega branžnega področja, na katerem se predstavijo produkti nove sezone, pa tudi konceptna vozila in številne druge inovacije, s katerimi proizvajalci trasirajo razvojni pogled panoge za prihodnost.

Peter Kavčič; Foto: Peter Kavčič