Uvedba 25-odstotnih carin ne pomeni le carine na posamezne avtomobile, ki niso proizvedeni v ZDA, pač pa bodo posredno vplivale tudi na druga vozila.
Carine, ki jih je uvedel Donald Trump, se nanašajo na uvožene avtomobile in avtomobilske dele, avtomobilska industrija pa vključuje številne podizvajalce, kar pomeni, da je v avtomobil ameriške proizvodnje lahko vgrajenih več delov, ki so narejeni na različnih koncih sveta.
Wall Street Journal si je kot primer ogledal potovanje ojnice, ki je pokazalo, kako zapletena je celotna zgodba. Pot ojnice se začne s surovim aluminijem v Michiganu, ki nato potuje v Ontario za ulivanje in strojno obdelavo. Nato se vrne v ZDA za dodelavo, potuje v Mehiko za nadaljnjo obdelavo, se vrne v ZDA v Wisconsin za sestavljanje z obročem in konča v Michiganu, kjer se namesti v motor. Ta motor nato pošljejo v Ontario, kjer ga končno vgradijo v končano vozilo za ZDA ali Mehiko.
Pot ojnice je pokazala, da ena sama komponenta kar šestkrat prečka mejo in je potencialno deležna carin ter morebitnih povračilnih ukrepov, če se Mehika in Kanada odločita zanje, kar kaže tudi na krhkost dobavnih verig in njihovo odvisnost od sprememb v politiki.
Pri proizvodnji celotnega avtomobila je njegova dobavna veriga še bolj razvejana in zapletena. Kot poroča Wall Street Journal, pri izdelavi ameriške klasike, pick-upa Ford F-150, sodeluje kar 24 držav. Sestavljajo ga v Michiganu in Missouriju, a gume prihajajo iz Južne Koreje, lita platišča iz Mehike, osi iz Kanade, ostale komponente pa iz številnih drugih držav.
Nove carine bi tako po ocenah Cox Automotive in Barclays lahko izključno zaradi mehiških in kanadskih mejnih prehodov dodale približno 3000 dolarjev k ceni vozila, proizvedenega v ZDA, v kar pa niti niso vštete carine na jeklo in aluminij, niti naraščajoči stroški dodatnih pristojbin za nekatere dele ali povračilni ukrepi trgovinskih partnerjev. Vse to bi lahko ceno še dodatno močno zvišalo.