Morda pa je to ena izmed rešitev, ki bi lahko povečala zaupanje v električne avtomobile.
Največji svetovni proizvajalec baterij za električna vozila, Contemporary Amperex Technology Co. (CATL), je razkril novo šasijo, ki vključuje baterijo z izjemno odpornostjo proti požarom ali eksplozijam tudi ob močnih trkih.
Na predstavitvi 24. decembra so pri CATL poudarili, da je šasija, sicer poimenovana Bedrock, zasnovana tako, da se lahko loči od zgornjega dela vozila, kar omogoča boljšo absorpcijo energije pri čelnih trkih s hitrostjo do 120 km/h. Na predstavitvenem videu je bilo prikazano, da baterija tudi po takšnem trku ostane nepoškodovana.
CATL je napovedal partnerstvo s kitajsko znamko električnih vozil Avatr, v katero je solastniško tudi vpet. S skupnimi močmi nameravajo razviti nova vozila, ki bodo temeljila na tej šasiji.
Eden glavnih izzivov pri električnih vozilih so požari baterij, ki so zahtevni za gašenje in pogosto povzročajo pomisleke potencialnih kupcev. Na primer, požar na enem izmed Mercedesovih električnih avtomobilov v Južni Koreji letos je sprožil upad prodaje in dodatno povečal zaskrbljenost glede varnosti električnih vozil.
Zaradi upočasnjene rasti povpraševanja po popolnoma električnih vozilih in ponovnega vzpona hibridov, CATL širi svoje aktivnosti onkraj tradicionalne izdelave baterij. Decembra so namreč predstavili novo generacijo storitev za menjavo baterij, ki tekmuje z rešitvijo podjetja Nio, aprila lani pa so recimo napovedali razvoj baterije, ki bi lahko v prihodnosti poganjala letala.
CATL namerava do konca leta 2025 vzpostaviti 1000 postaj za menjavo baterij, dolgoročno pa kar 40.000 postaj. Cilj je pospešiti sprejemanje EV vozil in znižati stroške, saj je baterija najdražji del avtomobila. CATL upa, da bodo te inovacije omogočile širšo dostopnost električnih vozil in povečale zaupanje kupcev.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?