Hkrati napovedujejo tudi precej hitrejše polnjenje - več kot 500 kilometrov v petih minutah!
Kitajski velikan na področju baterijske tehnologije CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited) je uradno predstavil novo blagovno znamko natrijevih baterij z imenom Naxtra, ki bo decembra 2025 stopila v množično proizvodnjo. Poleg tega so naznanili še drugo generacijo svoje hitropolnilne baterije Shenxing, namenjene električnim vozilom.
Natrijeva baterija kot cenovno dostopna alternativa
CATL je bil že leta 2021 prvi veliki proizvajalec, ki je razvil in predstavil natrijeve baterije za avtomobilsko industrijo. V primerjavi z litijem je natrij cenejši in bolj razširjen, kar pomeni pomemben korak k znižanju stroškov električnih vozil. Novi baterijski sklop Naxtra ima energijsko gostoto 175 Wh/kg, kar ga postavlja ob bok uveljavljenim litij-železo-fosfatnim (LFP) baterijam.
Po besedah Ouyanga Chuyinga, vodje razvoja pri CATL, bo razvoj tehnologije in dobavne verige zmanjšal stroške natrijevih baterij v primerjavi z obstoječimi litijevimi rešitvami. Soustanovitelj podjetja Robin Zeng ocenjuje, da bi natrijeve baterije lahko v prihodnosti nadomestile kar 50 odstotkov trenutnega trga LFP baterij.
Druga generacija baterij Shenxing: 520 km dosega s 5-minutnim polnjenjem
CATL je predstavil tudi novo različico Shenxing baterij druge generacije, ki omogočajo izjemno hitro polnjenje. V idealnih pogojih bo baterija s petminutnim polnjenjem zagotovila doseg 520 kilometrov, medtem ko bo v hladnem vremenu napolnjena od 0 do 80 odstotkov v 15 minutah.
Več kot 67 novih modelov električnih vozil bo letos uporabljalo Shenxing baterije, so sporočili iz podjetja, čeprav niso razkrili, katera vozila bodo opremljena s prvo in katera z drugo generacijo tehnologije.
Več kot 18 milijonov vozil s CATL baterijami
Po podatkih tehničnega direktorja podjetja Gao Huana trenutno več kot 18,3 milijona vozil z baterijami CATL vozi po cestah v 66 državah po svetu. Da bi dodatno povečali varnost, so pri CATL predstavili še nov koncept, ki povezuje več baterijskih sklopov v sistem, podoben uporabi dveh motorjev pri letalih – rešitev, ki obljublja večjo zanesljivost in varnost električnih vozil.
Kljub tehničnim prebojem se tudi CATL ne more izogniti tržnim pritiskom. Lani so zabeležili 15-odstotno rast dobička, kar je najpočasnejša rast v zadnjih šestih letih, predvsem zaradi ostre cenovne vojne na kitajskem trgu električnih vozil.
Z uvedbo nove generacije baterij in diverzifikacijo materialov, kot je natrij, želi CATL ne le utrditi svoj globalni položaj, temveč tudi dodatno znižati stroške proizvodnje električnih vozil in s tem pospešiti njihovo množično uporabo.