Če vas iX na videz ni prepričal, potem poglejte tega BMW-ja!

30. 11. 2021 | Janoš Pečnik
Deli

Kmalu po začetku šušljanja o novem ekskluzivnem modelu oddelka Motorsport so pri BMW-ju pokazali koncept XM - drzno oblikovani super SUV, ki je prvi elektrificiran in šele drugi samostojni model v zgodovini znamke M.

BMW čaka pomembno leto 2022, v katerem bodo praznovali pol stoletja znamke M. Že nekaj časa se šušlja, da pripravljajo samostojni M model - šele drugi po M1. No, sedaj so ga napovedali v obliki koncepta XM, medtem ko serijski XM prihaja konec prihodnjega leta.

»Koncept XM predstavlja popolnoma novo idejo v segmentu zmogljivih avtomobilov«, pravi Franciscus van Meel, glavni izvršni direktor BMW M. Pri BMW-ju torej poudarjajo, da z novim XM potiskajo meje, oboževalcem znamke pa obljubljajo ultimativno vozno izkušnjo. Presenečajo torej podobno, kot so to storili z M1.

Nov drzen oblikovalski poskus

No ja, mirne duše bi lahko rekli, da bavarski oblikovalci pod vodstvom Domagoja Dukca predvsem preizkušajo naše estetske vrednote. Gre vsekakor za drzen vrhunec oblikovalskega jezika, ki ga v zadnjem času komunicirajo pri BMW-ju. A zaenkrat iskreno vidim predvsem kakofonijo različnih potez in zopet bom lahko šele s časom razvozlal, kaj se na karoseriji dogaja in kaj mi želi oblika sporočiti. Tudi ledvički sta videti (še) večji, a tokrat nekoliko bolje vpeljani v celoto. Koncept sedi na 23-palčni platiščih.

Notranjost je bolj smiselno nadaljevanje tistega, kar sem v zadnji generaciji BMW-jev dobro sprejel - nekaj presenetljivim potezam navkljub in vključno z novo generacijo sistema iDrive. Namesto šestkotnika v novem iX se je BMW tokrat odločil za volan, ki ga že poznamo iz ostalih M modelov.

Priključni hibrid s kar 1.000 Nm navora

Novi XM bo prvi elektrificiran M, imel bo namreč priključno hibridni pogonski sklop z imenom M Hybrid. Pod pokrovom kljub temu ostaja V8, pogon pa skupaj zmore 550 kW / 750 KM in kar 1.000 Nm navora. BMW napoveduje do 80 kilometrov električnega dosega.