Dramatična rast cen se je začela pred nekaj leti in nič ne kaže, da bi se upočasnila.
Cene malih avtomobilov so med letoma 2018 in 2024 narasle za 34 odstotkov, medtem ko je v segmentu kompaktnih avtomobilov inflacija dosegla kar 36 odstotkov, je ugotovila svetovalna družba Jato, ki je proučevala nemško, francosko, italijansko in britansko tržišče.
Največji skoki cen so se zgodili v letih pandemije koronavirusa od 2020 do 2022 (spomnimo se pomanjkanja čipov in zmanjšane proizvodnje). Povprečne cene najbolj dviguje stalna priljubljenost SUV-jev. Za križance kupci zdaj v povprečju plačajo približno 7.700 evrov več kot za klasično limuzino primerljive velikosti. Leta 2018 je bila razlika 2.000 evrov.
Drugi dejavnik je elektrifikacija. Električna vozila so običajno dražja od primerljivih motorjev z notranjim zgorevanjem, kar prispeva k splošni rasti povprečnih cen. Še posebej v segmentu malih in kompaktnih avtomobilov je naraščajoče število električnih modelov okrepilo trend inflacije, saj jih proizvajalci običajno na trg pripeljejo z boljšo opremo.
Strokovnjaki pojav inflacije v avtomobilski industriji označujejo kot migracijo cen. Po tem principu zdaj cene cenejših modelov dosegajo raven dražjih različic pred nekaj leti. Klasični mali avtomobili so danes, na primer, na ravni malih SUV-jev iz let 2018 in 2019. Študija kaže, da se trg temeljito spreminja: mali avtomobili, nekoč zamišljeni kot poceni začetna izbira, so dosegli raven nekdanjih vozil višjega razreda.