Ponekod s soljo, drugje z apnom – kako Evropa preprečuje poškodbe asfalta med vročinskim valom?

23. 8. 2024 | Uredništvo
Deli
Ponekod s soljo, drugje z apnom – kako Evropa preprečuje poškodbe asfalta med vročinskim valom? (foto: Profimedia)
Profimedia

Dolgotrajna poletna vročina ne vpliva le na ljudi, pač pa tudi na infrastrukturo. Asfalt se lahko zaradi visokih temperatur zmehča in hitreje propade. V evropskih državah poskušajo to preprečiti na različne načine.

Spomnimo se, kako je pred dvema letoma vročinski val močno poškodoval prometno infrastrukturo Velike Britanije, kjer ceste niso narejene za prenašanje temperatur nad 27 stopinj Celzija. Ob visokih temperaturah se asfalt zmehča, na površju se pojavi bitumen, zaradi česar postane površina spolzka, asfalt pa tako tudi hitreje propada.

Preberite še:

V Avstriji in Nemčiji hladijo ceste tako, da jih polivajo z vodo, v nekaterih drugih državah pa so odkrili učinkovitejše metode. V Franciji ponekod ceste polivajo z mešanico gašenega apna in vode, ter jih tako zaščitijo pred vročino. Na površini nastane bela plast, ki odbija sončne žarke, cestišče pa ima zaradi tega tudi za 10 do 15 stopinj nižjo temperaturo. Učinkovitost takšnega zaščitnega sloja traja malce več kot en teden, če ga ne spere dež.

francija, ceste, asfalt, hlajenje, apno
Gendarmerie du Rhone

Nizozemci nad vročino z "zimskim" sredstvom

Na Nizozemskem se proti vročinskim težavam na cestah borijo s sestavino, ki jo običajno povezujemo z zimskimi težavami – s soljo. Znano je, da sol preprečuje poledico, Nizozemci pa so ugotovili, da si lahko z njo pomagajo tudi poleti. V vročih dneh ceste polivajo z raztopino soli in s tem znižajo temperaturo asfalta. Sol namreč črpa vlago iz zraka, to pa nekoliko zniža temperaturo tal in tako prepreči pokanje asfalta. To metodo najpogosteje uporabljajo regije v vzhodnem delu Nizozemske in se je doslej izkazala za učinkovito.

V Sloveniji cest praviloma ni potrebno ohlajati, saj je sestava asfalta pri nas drugačna. V primerjavi s severnimi deželami vsebuje manj bitumna, zato so konstrukcije manj občutljive na vročino. Ceste bi morale brez težav zdržati temperature zraka nad 40 stopinj Celzija.

Škoda Superb "Sleeper edition" - Ulitmativno slovo tretje generacije

Novo na Metroplay: "Vsak od nas kdaj pogleda oglase, tudi sam jih. Vedno sem zgrožen nad cenami" | Simon Maljevac