Legendarni 2CV naj bi ponovno zapeljal na ceste. Z enako miselnostjo in podobnim oblikovanjem.
Več kot tri desetletja po tem, ko se je proizvodnja legendarnega Citroënovega modela 2CV zaključila, pri Citroënu razmišljajo o obuditvi tega ikoničnega vozila. Po ekskluzivnih informacijah revije Autocar naj bi bili prvi koraki k oblikovanju naslednika "Spačka", kot smo ga ljubkovalno poimenovalio pri nas, že v teku, vendar je projekt še v zgodnji fazi.
Sprememba strategije v luči uspeha Renaulta 5
Ta poteza predstavlja spremembo strategije pri Citroënu, saj so v preteklosti večkrat zanikali možnost vrnitve modela 2CV. Odločitev za preučitev te možnosti naj bi spodbudil uspeh retro navdihnjenega Renaulta 5, ki je v Franciji postal prava prodajna uspešnica. Novembra 2024, v prvem polnem mesecu prodaje, je Renault 5 močno povečal Renaultov delež na francoskem trgu električnih avtomobilov, ki je narasel z 16,3 odstotka na 23,2 odstotka. Hkrati je Renault 5 po prodaji prehitel novega Citroëna ë-C3.
V nasprotju z Renaultom 5, ki kaže, kako bi se njegov predhodnik razvijal skozi leta, bo nova različica 2CV verjetno bolj zvesta originalni zasnovi. Citroën je že z modelom Ami, predstavljenim na pariškem avtomobilskem salonu 2024, nakazal svojo pripravljenost na retro oblikovne elemente. Ami vključuje oblikovne značilnosti, kot so izbočene žaromete, odprtine na blatnikih in zgodovinski Citroënov logotip.
Citroënov vodja oblikovanja Pierre Leclercq na bruseljskem avtomobilskem salonu ni želel potrditi razvoja novega modela 2CV, a je v pogovoru za Autocar poudaril, da pri Citroënu ne zapirajo vrat retro zasnovam. “Pomembna je filozofija, ne le oblika vozil, ki so bila uspešna,” je povedal Leclercq.
Enostavnost in dostopnost kot ključna dejavnika
Osnovna ideja modela 2CV je bila preprostost in dostopnost, kar bi lahko bilo tudi v središču razvoja nove različice. Prvotni model je bil zasnovan kot najosnovnejše vozilo, ki je omogočalo mobilnost širšemu prebivalstvu v povojni Franciji. Današnji prehod na električna vozila in rastoči stroški proizvodnje avtomobilov so povzročili, da so številni modeli postali nedosegljivi za povprečnega kupca.
Da bi bil novi 2CV cenovno dostopen, bo verjetno uporabljena Stellantisova stroškovno optimizirana osnova Smart Car, na kateri med drugim bazirajo novi Citroën C3, Fiat Grande Panda in Opel Frontera. Obstaja možnost, da bo novi 2CV še dodatno poenostavljen za dodatno znižanje stroškov.
Pričakovati je, da bo novi 2CV prioritiziral učinkovitost pred zmogljivostjo, kar bi omogočilo uporabo manjših in cenejših baterijskih paketov. Citroënov izvršni direktor Thierry Koskas je nedavno izpostavil, da baterije predstavljajo približno 40 odstotkov stroškov električnega avtomobila in so trenutno največja ovira pri zniževanju cen.
Čeprav projekt novega modela 2CV še ni potrjen, namignjeni razvoj kaže, da bi lahko Citroën s sodobno različico tega legendarnega avtomobila ponovno nagovoril širok spekter kupcev in ponudil dostopen električni avtomobil z nostalgičnim pridihom.