Citroën 2CV za 21. stoletje

29. 7. 2011
Deli
Citroën 2CV

Citroën je bil v minulem stoletju izjemno uspešen s Spačkom in njegovimi izpeljankami, pa naj je šlo za prestižnejša Ami 6 in 8, prostočasni Mehari ali njegovi naslednici Dyane in Viso.

Kmalu, a verjetno ne pred letom 2013, bi v obliki Citroëna DS2 lahko prišel njegov naslednik, ki bo na enak način kot podobni modeli z zgodovinskim predznakom iz drugih avtomobilskih tovarn cenovno in v vseh ozirih usmerjen precej više.

Ob tem velja omeniti, da je Citroën C3 z zadnjo korenito modelno prenovo izgubil C2 kot manjši trivratni model s precej drugačnim značajem, ki ga trivratni DS3 kot prestižnejše oblikovana in opremljena različica C3 ni povsem nadomestil. Zato se vse bolj govori, da naj bi prišel še manjši DS2, ki naj bi bil po nekaterih govoricah zasnovan na podvozju morebitnega C2, bolj verjetno pa bi si že uveljavljeno in dodobra preskušeno podvozje delil s sedanjim C3. Po nekaterih govoricah bi si ga lahko izposodil celo pri C1, kar pa ni zares verjetno.

Oblikovno bo vsekakor izhajal iz študije Revolte, ki jo je Citroën jeseni 2009 prvič predstavil na avtomobilskem salonu v Frankfurtu, zato lahko sklepamo, da si bo z njo v večini delil tudi zunanje mere, ki so 3,68 metra v dolžino, 1,73 metra v širino in 1,35 metra v višino. Po drugi strani bi se koloteki v dejanskem avtomobilu lahko nekoliko zožili, odpadlo pa bo verjetno tudi nekaj na študiji izstopajočih oblikovnih in tehničnih prijemov.

Notranjost bo drugačna, bolj konvencionalna in brez 'vesoljskih' elementov. Študija Revolte je bila opremljena tudi z manjšimi zadnjimi vrati, ki so se odpirala nazaj in bi se lahko pojavila tudi na serijskem avtomobilu, vendar lahko tudi domnevamo, da jih bodo oblikovalci zaradi nižjih stroškov opustili. Bolj verjetno bo uresničitev v serijskem avtomobilu ugledala zložljiva platnena streha, a vanjo gotovo ne bodo vgradili sončnih celic, ki jih je imela študija.

Kar se tiče motorne palete, se ta verjetno ne bo močno razlikovala od bencinsko-dizelske motorne palete dvojčka Citroën C3/DS3. Lahko bi se zgodilo, da bi se v njem v prihodnosti pojavili tudi turbinsko polnjeni bencinski dvovaljniki ali trivaljniki majhnih delovnih prostornin. Najbrž lahko v skladu s sodobnimi okoljevarstvenimi težnjami in mestno naravnanostjo avtomobila v njem pričakujemo tudi kakšno obliko okolju prijaznega hibridnega ali električnega pogona ter pogona na plina LPG in CNG.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja