Pri Citroënu in Peugeotu se pri novem Berlingu in Partnerju niso povezali z drugimi izdelovalci avtomobilov, kot recimo pri Jumpyju in Expertu ali Jumperju in Boxerju. Pravijo, da je v dvoje še vedno najlepše.
Velika ljubezen seveda izvira zgolj iz denarja in samo zaradi njega. Skupina PSA, ki združuje priznana francoska izdelovalca avtomobilov, se namreč počuti dovolj močna, da zmore sama razviti, narediti in prodati omenjena avtomobila. A pri tem niso imeli lahkega dela . .
Citroën Berlingo in Peugeot Partner sta svojevrstna fenomena. Narejena sta bila pred 11 leti (da, prav ste prebrali, prvi so prišli s proizvodnih trakov že leta 1997! ), vmes so ju enkrat oblikovalsko osvežili (restyling), ves ta čas pa so prodajalci uspešno predajali ključe novih vozil. Seveda s tem mislimo tako potniških kot tovornih različic (lahka gospodarska vozila). Do lani so jih prodali kar 3, 2 milijona, od tega je bilo Berlingov 1, 8 milijona (en milijon potniških), Partnerjev pa 1, 4 milijona (600 tisoč potniških). In zgodba o uspehu se nadaljuje; samo lani so jih prodali 348 tisoč, kar pomeni, da se je krivulja prodaje pri Citroënu le malenkostno obrnila navzdol, pri Peugeotu pa še raste. Po 11 letih! Predstavitev dvojčkov je zato tvegana, vendar pričakovana odločitev, saj bi se sicer starčka le težko merila z močnimi tekmeci (recimo Renaultom Kangoojem, ki je v Sloveniji še vedno najbolje prodajan).
Platforma, na kateri sta zrasla novinca, je enaka, kot so jo uporabili pri modelu Grand C4 Picasso. Berlingo in Partner sta dolga 4, 38 metra in sta prvenstveno namenjena prevozu petih potnikov. Zadnji sedeži so posamični, zato se lahko zlahka preklapljajo ali odstranjujejo, nimajo pa možnosti vzdolžnega pomika. Seveda sta novinca – ko ju ocenjujemo za volanom ? veliko bliže osebnim kot pa tovornim avtomobilom. Serijsko naj bi imela ABS in čelni varnostni blazini, če pa boste malce bolj odprli žep in denarnico, pa si boste lahko omislili tudi samodejno klimatsko napravo, dnevne luči, tipalo dežja, (stranske) varnostne zavese, sistem ESP, omejevalnik hitrosti, opozorilnik prenizkega tlaka v gumah itd.
Zelo priročno je, da se zadnje (prtljažno) steklo lahko odpre ločeno, saj to olajša natovarjanje oziroma jemanje manjših delov prtljage takrat, ko je prtljažnik poln. Saj veste, selitve narodov poleti na morje in pozimi v hribe. Veliko bolj domiselni pa so bili načrtovalci pri tovornih različicah Berlinga in Partnerja. V osnovi imata 3, 3 kubičnega metra tovornega prostora, v katerega lahko stlačimo od 625 do 850 kilogramov tovora. Če pokukamo na podatke o dolžini ? osnovna dolžina 1, 8 metra se, če sovoznikovo klop (za enega ali dva potnika) preklopimo, lahko podaljša v potniško kabino, kar omogoča prevoz kar tri metre dolgega tovora.
S temi podatki se Berlingo in Partner uvrščata med Nema in Bipperja (2, 5 m? tovornega prostora, 610 kg nosilnosti) ter Jumpyja in Experta (5? 7 m? , 1.000 oziroma 1.200 kg) in seveda dopolnjujeta velika Jumperja in Boxerja (8? 17 m? , 1.000? 2.000 kg). Zanimiva je tudi primerjava s starima modeloma: nova Berlingo in Partner imata več tovornega prostora (3, 3 v primerjavi s 3 m? ) in večjo nosilnost (625 namesto 600 oziroma 850 namesto 800 kg). Za tiste, ki avtomobile v voznem parku štejejo z vsemi prstmi ali se lahko ponašajo celo s številnejšo floto, pa bo zanimiv računalniški sistem, ki ga po želji lahko naknadno vgradijo v avtomobile. Upravitelji voznega parka lahko dobijo tehnične podatke o vozilih kar v svoj elektronski predal, kar omogoča lažje in natančnejše delo.
V sporočilu naj bi pisalo, koliko kilometrov ima posamezen avtomobil, zapisani naj bi bili datumi servisnih pregledov, podatki o obrabljenosti zavornih ploščic, opozorilo glede količine olja v posameznih motorjih itd. Ko smo že pri motorjih; žal Berlinga in Partnerja (še) nismo vozili, so pa povedali, da boste lahko izbirali med dvema 1, 6-litrskima motorjema. V bencinski obleki imata lahko 66 kW/90 KM ali 80 kW/109 KM, pri oznaki HDi pa 55 kW/75 KM, 66 kW/90 KM (oba s filtrom trdih delcev ali brez njega) ter 80 kW/109 KM (vselej s filtrom FAP). Za zdaj prostorninsko skromno, a z različnimi močmi bogato motorno ponudbo ponujajo le s petstopenjskim ročnim menjalnikom.
Pri Citroënu in Peugeotu se sicer radi pohvalijo s kakovostjo izdelave (oziroma so užaljeni, če govorimo, da ta ni ravno najboljša), vendar so s projektom CAP 2010 posredno priznali, da s sedanjim stanjem niso zadovoljni. CAP 2010 je projekt, ki bo po vzoru Peugeota 308 in Citroëna C5 zagotavljal najnovejši standard potrjevanja in zanesljivosti. Večje zadovoljstvo svojih kupcev naj bi si zagotovili tudi z daljšimi testiranji. Pri Berlingu in Partnerju so se pohvalili, da so število testnih kilometrov kar podvojili. Tovarniškim testnikom je priskočilo na pomoč 75 uporabnikov teh avtomobilov, izbranih na največjih trgih (beri: v Franciji, Nemčiji in Španiji), ki so z 90 tovornimi in 90 potniškimi različicami v petih mesecih pri vsakodnevnih obveznostih iskali še zadnje pomanjkljivosti. Zato ni čudno, da se je število testnih kilometrov ustavilo pri zavidljivi številki: tri milijone!
Novi Berlingo in Partner prihajata v Slovenijo šele junija, in ker cene še niso določili, vam je na žalost ne moremo sporočiti. So pa pri Citroënu in Peugeotu Slovenija povedali, da bodo stare modele prodajali še vsaj do konca leta oziroma dokler bo povpraševanje. Citroën Berlingo First in Peugeot Partner Origin bosta cenovno ugodna, vendar bo ponudba glede motorjev manjša, oprema pa omejena. Skratka, zmagovalnega konja je neumno ukinjati, čeprav bosta tudi nova Nemo in Bipper (tovorna bodo pri nas predstavili že 15. februarja, potniška pa junija) verjetno prevzela srce kakšnega obrtnika.
Roboti, tovarnjaki in ladje
V španskem Vigu, streljaj od Atlantskega oceana in tik nad Portugalsko, se na 66 hektarjih razteza ena uspešnejših tovarn skupine PSA. Izvorno je to Citroënova tovarna, zato v njej izdelujejo vso družino C4 Picasso (novo in staro), po besedah vodilnih pa bi radi izdelali tu kar 300 tisoč novih Berlingov in Partnerjev letno, če bo le povpraševanje kupcev dovolj veliko. Od leta 1958 so v njej naredili več kot devet milijonov vozil, zgolj lani 547 tisoč, kar jih po količini narejenih avtomobilov postavlja na prvo mesto v skupini PSA.
Seveda najnatančnejše naloge opravljajo roboti, zanimivo pa je, da se vsak dan v tovarno pripelje in iz nje odpelje kar dva tisoč tovornjakov! Večino avtomobilov razvozijo z ladjami, torej bližina Atlantskega oceana ni naključna. Kar 9.700 delavcev (povprečna starost 38 let! ) v treh izmenah naredi 2.300 avtomobilov na dan, preseneča pa razmeroma veliko število žensk, ki jih lahko opazimo za velikimi stroji ali volani viličarjev. Statistika pravi, da jih je v Vigu kar 16 odstotkov.
Aljoša Mrak, foto tovarne
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj