CONOT navija za hibride

13. 1. 2013
Deli
CONOT navija za hibride

Center odličnosti nizkoogljičnih tehnologij je skupaj s podjetjema CVS Mobile in Toyota Adria izvedel primerjalno testiranje sodobnih pogonskih tehnologij v prometu v urbanem okolju.

V Sloveniji se namreč ubadamo s problemom preobremenjenosti predvsem urbanih okolij s trdnimi delci PM10, za te pa so precej zaslužna tudi vozila z dizelskimi motorji.

Raziskava je pokazala, da je pri čisto mestni vožnji bencinski hibrid tako pri porabi kot pri izpustih (tudi trdnih delcev) boljši od avtomobila s klasičnim dizelskim motorjem, še bolj okolju prijazen pa je priključni hibrid. Raziskava sicer ni bila zapletena: na podlagi podatkov o tipičnem dnevu vožnje taksista (zagotovilo jih je podjetje CVS Mobile) so enakih 90 kilometrov prevozili s Toyoto Prius Plug-In, Priusom+ in Avensisom. Slednji je bil s 7,12 litri najbolj požrešen, Prius+ je porabil 5,47 litra, Prius Plug-In pa 4,14 litra na 100 kilometrov. Ker avtomobili sicer niso vozili hkrati, v koloni eden za drugim, porabe niso zanesljivo primerljive (kot so te primerljive pri primerjavi dizla, električnega avtomobila in priključnega hibrida, ki smo jo izvedli pri Avto Magazinu in ki bo objavljena v 3 letošnji številki revije, ki izide 24. januarja), a bistvo je vseeno dokaj jasno.