Corolla vzornica novega Focusa

S tretjo generacijo Forda Focusa, ki so jo javnosti predstavili že na avtomobilskem salonu v Detroitu, nameravajo Fordovci napasti Toyoto Corollo. Verjamejo namreč, da se lahko Focus zavihti na prestol najbolj prodajanega avtomobila na svetu.

4. 3. 2010

Pogoji za to so dobri, saj Japonci v Evropi namesto imena Corollla uporabljajo ime Auris, Ford pa s tretjo generacijo Focusa ne ločuje več ameriške od evropske različice. Novinca bodo prodajali v 122 državah, do leta 2012 pa bo na njegovih temeljih nastalo kar 10 avtomobilov, med njimi tudi prihajajoča in že predstavljena C-Max in Grand C-Max.

Izdelovali (načrt je dva milijona letno) jih bodo v Nemčiji, Španiji, Rusiji in ZDA, pa tudi na Kitajskem, kjer so v novo tovarno vložili 490 milijonov dolarjev.

Čeprav uradnih natančnih podatkov še ni, pri Fordu pravijo, da sta oba novinca, kombilimuzina in limuzina, mersko enaka kot sedanja modela (pričakujte podobne, morda le nekoliko večje mere v notranjosti in prtljažniku), čeprav imata povsem drugačen videz zunaj in znotraj.

V notranjosti je novi Focus bolj prestižen, zlahka primerljiv z Golfom, opaziti je, da sledi večjemu bratu Mondeu. Kabina je pri novem Fordu Focusu odločno usmerjena proti vozniku, materiali so videti precej boljši, notranjost deluje na neki način tehnološko.

No, saj tudi je: MyFord imenovani telematsko-informativni sistem bo mogoče upravljati z glasovnim vodenjem, radio se bo z mobilnimi telefoni povezoval prek Bluetootha, po vzoru mobilnikov ima sistem tudi pet glavnih gumbov in LCD-zaslon (4, 2-palčni), ki je seveda večji kot pri naših malih telefonskih spremljevalcih.

Pri opremi Ford obljublja vstop in zagon motorja brez ključa, kamero za vzvratno vožnjo in polsamodejno bočno parkiranje. Voznik bo moral nadzorovati plin in zavoro, avtomobil pa bo samodejno zavijal na parkirno mesto. Za zunanjo obliko bi lahko rekli, da je na sprednjem delu evolucija, zadek pa je s povsem drugačnimi lučmi (se še spomnite Focusa prve generacije? ) odločno samosvoj.

Na zadnjem delu se kombilimuzina in limuzina tudi najbolj razlikujeta. Tehnika, če gledamo podvozje, je tudi evolucija, a pri Fordu zatrjujejo, da so jo temeljito predelali; celo do te mere, da bo vožnja z novim Focusom iz voznikov naredila odvisnike.

Novi električno podprti volanski servo obljublja še več užitkov v vožnji, saj naj bi bil izboljšan, hkrati pa so njegovo delovanje tudi 'utišali'. Izboljšan je dvosklopčni menjalnik Powershift, med motorji pa pričakujte serijo novincev.

Prvi bo 1, 6-litrski prisilno polnjeni bencinski motor Ecobost, ki bo iz ponudbe odplaknil šibkejši in požrešnejši 2, 0-litrski bencinski motor. Turbodizle so pri Fordu prav tako izboljšali, na splošno pa velja, da so motorji za Focusa tretje generacije energijsko bolj učinkoviti. Dizli bodo porabili do 20 odstotkov manj goriva.

Obljubljena je tudi električna različica, ki jo pričakujemo v letu 2011, izdelovali pa jo bodo v Michiganu in jo sprva začeli prodajati v Združenih državah Amerike.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri