Osem milijonov

16. 10. 2023 | Gregor Žvab
Deli

To je številka, ki se po novem piše ob prodane avtomobile znamke Dacia.

Zgodovina znamke Dacia se je začela pred 55 leti v mestu Pitesti ob reki Argeş v osrednji Romuniji. Posledično je bilo tudi prvo ime znamke posvečeno lokaciji - UAP (Uzina de Autoturisme Pitesti - Tovarna avtomobilov Pitesti). Takratni logotip je bil sestavljen iz gora, ki predstavljajo gorati predel Romunije, v objemu katerega leži mesto Pitesti in pa orla, ki je bil sestavni del grba tamkajšnje grofije.

Ime UAP je vztrajalo naslednjih 12 let, ko se je prvič pojavilo ime Dacia. Dacia je sicer rimsko ime za ozemlje sedanje Romunije, tako da je tudi aktualno poimenovanje znamke na neki način lokalizirano. Naslednja velika prelomnica se je zgodila leta 1999, ko je Dacio kupil francoski Renault. 

Od tam naprej je šlo za Romune le še navzgor, pravi preboj pa je nova naveza Renault - Dacia naredila leta 2004, ko je na ceste zapeljal prvi Logan. Ta je bil sprva rezerviran zgolj za romunski trg, njegova priljubljenost pa ga je popeljala tudi na ceste preostale Evrope, najprej vzhodne, potem pa tudi širše.

Znanstvenike osupnile veverice, ki so spremenile vedenje: postale so mesojede

Leta 2008 si je Dacia dokončno priborila mesto med najbolj prodajanimi znamkami, saj so na trg poslali model Sandero. Ta je hkrati tudi najbolj prodajan Dacijin avtomobil vseh časov, zadnjih šest let pa tudi vseskozi blizu samega vrha prodaje avtomobilov v Evropi.

Skupno je Dacia v vseh teh letih prodala že kar osem milijonov avtomobilov, pri čemer več kot četrtino predstavlja prav omenjeni Sandero, ki skupaj s terenskim Dusterjem predstavlja skoraj dve tretjini vseh prodanih avtomobilov znamke Dacia.

Zanimiv je tudi pogled na prodajanost po državah, saj se največ "Romunov" ne proda v domovini, pač pa v "drugi domovini" Franciji. Sledijo Italija, Nemčija, Romunija in, zanimivo, Maroko.

Dostopnost, razmerje med ceno in kvaliteto ter številne nagrade so tisto, kar dela Dacio posebno. Glede na to, da se strategija ne spreminja in vse kaže, da se tudi ne bo, se za prihodnost znamke, ki je v svoji zgodovini že doživela nekaj preporodov, zagotovo ni bati.

Preberite še: Kitajska električna ofenziva naplavlja tudi prve žrtve

Morda vass bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor

 

 

 

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec